شناسهٔ خبر: 108248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آصفری: آمادگی دفاعی ایران طرف غربی را وادار به مذاکره کرد

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تجهیز کشور به امکانات دفاعی گفت که آمادگی بالای دفاعی ایران، طرف غربی را وادار به مذاکره با ایران کرده است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری اظهار کرد: اینکه کسی بپندارد برداشته شدن سایه تهدیدات از کشور به خاطر توافق هسته‌ای است یک اشتباه است؛ بلکه برداشته شدن تهدیدات به خاطر توانمندی بالای نیروهای مسلح و مردمی ما و پشتوانه ملت ایران است.

وی افزود: ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دشمنی دشمنان ما هیچ وقت تمام شدنی نیست و استکبار جهانی همیشه به دنبال توطئه علیه نظام بوده است؛ لذا اینکه بتوانیم روز به روز خود را آماده‌تر کنیم و به امکانات دفاعی مجهزتر کنیم و در بحث تامین نیازمندی‌های دفاعی خود گام برداریم موضوع مهمی است که می‌تواند کشور را در مقابل هر تهدیدی که دشمن می‌خواهد در ذهن خود علیه نظام ما داشته باشد بیمه کند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند می‌تواند در کمترین فرصت هرگونه پرنده‌ای از پهپهاد و غیر آن را در کمترین فرصت شناسایی و با آن برخورد کند و حتی آنها را ردیابی و سالم بر زمین بنشاند.

آصفری اضافه کرد: آمادگی که امروز در نیروهای مسلح وجود دارد آمادگی بسیار بالایی است و باید حفظ شود و دولت و مجلس و ارکان نظام باید برای حفظ این آمادگی کمک کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمادگی دفاعی ایران از قبل وجود داشته و ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد، گفت: امروز اگر طرف غربی مجبور به مذاکره با ماست به خاطر این توانمندی و آمادگی است که در نیروهای مسلح وجود دارد و پشتوانه‌ای که ملت از نظام دارند لذا غرب چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشته است.

نظر شما