شناسهٔ خبر: 108029 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان

آغاز نفوذ «دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها» به حوزه‌ی بهداشت و سلامت ۲ ماه پیش از توافق وین!

مجله علمی «لَنسِت» (The Lancet) در آخرین شماره خود اقدام به انتشار مقاله ای تحت عنوان «بهبود روابط ایران و آمریکا از طریق سلامت عمومی» به قلم «کامران علائی» و «آرش علائی» نموده است.

به گزارش «نماینده» ، (The Lancet) دومین نشریه‌ی معتبر در حوزه‌ی پزشکی و سلامت در دنیاست که عموماً به مسائل و موضوعات علمی اختصاص دارد، اما در آخرین شماره خود، در مقاله‌ی مزبور با اشاره به سفر دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر غلامرضا اصغری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آمریکا و امضای توافق نامه با رئیس دانشگاه ایالتی نیویورک در حوزه‌ی سلامت، از این سفر به عنوان مجرایی برای بهبود روابط ایران و آمریکا نام برده است، همچنین در این مقاله ابراز امیدواری می شود که توافق وین مسیر گسترش ارتباطات اینچنینی را فراهم نماید. دکتر جعفریان و دکتر اصغری در اردیبهشت ماه سال ۹۴ برای سفری که به روایت سایت دانشگاه ایالتی نیویورک هدف از آن گسترش روابط علمی و برگزاری (Work Shop) های مشترک بوده راهی آمریکا شده اند. که خبرهایی حکایت از پیگیری برادران «علائی» در ساماندهی و انجام این سفر داشته اند.
دارو دسته نیویورکی

این در حالیست که «کامران علائی» و «آرش علائی» در ۳ تیرماه ۸۷ به اتهام اقدام برای براندازی نظام، ارتباط با احزاب ضدانقلاب و تشکیل سازمان هایی که آمریکا در تاسیس آنها نقش داشته است، بازداشت و به ۳ سال حبس محکوم شده بودند، این دو برادر پس از سپری کردن حبس و محکومیت خود به آمریکا بازگشته و در سال ۲۰۱۱ در مراسمی که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر (دهم دسامبر) در آمریکا برگزار شد، به خاطر آنچه "تلاش در زمینه بهداشت و حقوق بشر" عنوان شده لوح تقدیر دریافت کردند.
دارو دسته نیویورکی

با توجه به اینکه مجله «لَنسِت» دارای اعتبار علمی بالا و مخاطبین زیادی در بخش دانشگاه های علوم پزشکی کشور می باشد، لذا به نظر می رسد که افراد نامبرده با انتشار مقاله ای در این نشریه و مطرح کردن سفر دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آمریکا، به دنبال نفوذ و تلاش در جهت طرح خود برای انجام برخی واسطه گری های دانشگاهی می باشند که با ملاحظه سوابق آنها احتمال برخی فعالیت ها در جهت کسب اطلاعات محرمانه دانشگاهی را تقویت می نماید.
دارو دسته نیویورکی

این افراد در تلاش هستند تا زمینه نفوذ در بدنه دانشگاهی کشور و برخی ارتباطات را با تابلوی علمی به بهانه توافق هسته ای فراهم کنند که برخی همراهی ها و اعتماد به این افراد جهت انجام سفرهای علمی از سوی مسئولین دانشگاهی در جای خود قابل تأمل است.
دارو دسته نیویورکی

به نظر می رسد مسیر نفوذ آمریکا در حوزه‌ی بهداشت و سلامت عمومی کشور، در سایه‌ی غفلت مسئولان از مدتی قبل و حتی پیش از توافق باز شده است.

 

نظر شما