شناسهٔ خبر: 107544 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«حزب اتحاد» اهداف «مشارکت» را تعقیب می کند

اتحاد ملت عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حزب اتحاد ملت با روش‌های جدید اهداف حزب منحله مشارکت را تعقیب خواهد کرد گفت: هدف جریان متصل به حزب اتحاد ملت تغییر در ساختار نظام است،

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل حزب اتحاد ملت ایران و حضور اعضای حزب مشارکت در ساختار شورای مرکزی آن اظهار کرد: در واقعیت این حزب قصد دارد همان مشی جبهه مشارکت را دنبال کند، اما تا حدود زیادی برخی روش‌ها را تغییر داده است؛ گرچه هدف همان هدف است، اما گفتمان به گونه‌ای تدوین خواهد شد که جریانات و اتفاقات گذشته به وقوع نپیوندد.

وی افزود: هدف جریان متصل به حزب اتحاد ملت ایران تغییر در ساختار نظام است، منتهی با شیوه‌های جدید و روش‌های نو اهداف خود را تعقیب خواهد کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه بعید است اعضای این حزب به مانند سابق و مثل جبهه مشارکت سر و صداهای سال ۸۸ را تکرار کنند، تاکید کرد: خطر شیوه فعلی اینها از روش‌های گذشته‌شان بیشتر خواهد بود یعنی به گونه‌ای عمل می‌کنند که جامعه را فریب دهند تا سوابق آنها فراموش شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این جریان بدون اینکه بخواهد سر و صدا راه بیندازد، اهداف قبلی خود را تعقیب و از ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد، زیرا عناصرشان در دولت حضور دارند، به همین دلیل می‌توانند با تدبیر بهتری نسبت به گذشته وارد صحنه شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام گفتمان این جریان با گذشته متفاوت خواهد بود گفت: اعتدالی که آنها در موردش صحبت می‌کنند مبنای اسلامی ندارد. درواقع آنها با این شعار دنبال چیز دیگری هستند و می‌خواهند دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام را از صحنه خارج کنند.

ابراهیمی اظهار کرد: خیلی از اصلاح‌طلبان به خصوص فعالین سابق مشارکت که امروز در پوشش حزب اتحاد ملت هستند، کاندیداهایشان را در چند مرحله معرفی خواهند کرد و چندین لیست از نامزدها دارند تا هر چقدر شورای نگهبان ردصلاحیت کند، باز نیرو داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این مساله باعث این خواهد شد که به طور طبیعی علیه شورای نگهبان جوسازی شود.

وی با بیان اینکه جریان مذکور قصد دارد حجم ردصلاحیت‌های خود را زیاد کند خاطر نشان کرد: این جریان قصد دارد کاری کند که در نهایت یک لیست در صحنه باقی بماند، اما در نهایت ردصلاحیت‌های آنها به قدری خواهد شد تا بتوانند صلابت شورای نگهبان را در افکار عمومی بشکنند.

ابراهیمی با بیان اینکه اصولا این جریان افرادی که ردصلاحیت نشوند را کم دارند، گفت: تقریبا همه آنها در فتنه ۸۸ حضور پیدا کردند و با تمام توان به صحنه آمدند، بنابراین آدم درست و حسابی  کم خواهند داشت؛ فلذا افرادی را معرفی می‌کنند که غیر معروف باشند.  اما در این میان ارگان‌های امنیتی کشور و شورای نگهبان هم دقت خواهند داشت که چیزی از نظرشان پنهان نشود.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: این جریان به اندازه‌ای که بتواند کاندیداهایی را برای انتخابات معرفی می‌کند، اما قطعا تعداد افرادی که از این جریان رد صلاحیت می‌شود به قدری خواهد بود که بتوانند علیه شورای نگهبان فضاسازی کنند.

نظر شما