شناسهٔ خبر: 107481 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برق‌رسانی خوش‌نشین‌ها به شرط تامین اعتبار

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران گفت: در استان تهران هیچ روستایی که بالای ۲۰ خانوار داشته باشد بدون برق نمانده است، مگر این‌که خوش‌نشین باشند که برق‌رسانی به خوش‌نشین‌ها نیز نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش «نماینده»، سیدزمان حسینی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت فیروزکوه به همراه ۶۹ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه شبکه‌های انتقال و فوق توزیع با بیان این‌که برای برق‌رسانی به مناطق خوش‌نشین نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم، گفت: اگر تامین اعتبار صورت بگیرد، هیچ منطقه‌ای در تهران بدون برق نمانده است.

وی درباره عقب‌ماندگی صنعت برق گفت: در حال حاضر شبکه‌های انتقال و توزیع برق نیاز به اصلاح دارد که باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: در حال حاضر رویکرد و سیاست دولت درباره‌ی انرژی‌های نو بسیار روشن است به طوری که تاکنون سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این زمینه صورت گرفته است.

حسینی درباره پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت فیروزکوه اظهار کرد: ۹۰ درصد این پست با طراحی متخصصان داخلی انجام شده است.

وی با اشاره به مزایای این پست گفت: این پست تقویت شبکه و تامین برق پایدار فیروزکوه و دماوند را برعهده دارد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در خصوص ارتباطات صنعت برق با کشورهای غربی ادامه داد: مطابق سیاست‌گذاری دولت و با توجه به این‌که صنعت برق سرمایه‌بر است، لذا لازم است که با کشورهای دیگر تعامل داشته باشیم.

حسینی با بیان این‌که در حال حاضر با کشورهای آلمان و کره جنوبی در حال مذاکره هستیم، اظهار کرد: اگر براساس سیاست‌گذاری‌ها پیش برویم می‌توانیم ظرفیت صنعت برق را ارتقاء دهیم.

نظر شما