شناسهٔ خبر: 107371 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

گودزیلای آسیایی به ایران آمد+تصاویر

نیسان GTR

به گزارش «نماینده»؛ معمولاً هر چند وقت یکبار یک خودروی سوپر اسپرت پا به خیابان های کشور می گذارد و لرزه بر اندام شهرهایی می گذارد که جز خودروهای تکراری و خسته کننده ندیده اند. لامبورگینی های مختلف، آئودی R8 و یا مرسدس بنز SLS از جمله خودروهای بسیار گران قیمت و قدرتمندی هستند که تا به حال چندین بار به ایران سفر کرده اند. ولی اینبار داستان متفاوتی در راه است، خودرویی که از دیار شرق آمده تا یک تنه تمامی اروپایی ها و آمریکایی ها را به خاک بیندازد. خودرویی که وقتی صحبت از درگ قدرتمندترین و سریع ترین خودروهای جهان به میان می آید، مطمئناً این ژاپنی یکی از گزینه های اصلی است. در این مقاله قصد داریم به نیسان GTR بپردازیم که چندی پیش برای مدت کوتاهی به تهران آمده بود و ما نیز به سرعت خود را به این نیسان پرمدعا رساندیم تا از نزدیک با آن ملاقاتی داشته باشیم.

نیسان GTR

بگذارید همین اول کار خیالتان را راحت کنیم، در طراحی این خودرو دنبال تغییراتی که معمولاً تیونرها به وجود می‌آورند، نگردید چون در طراحی نیسان GTR مورد بحث ما، هیچگونه تغییراتی، تاکید می‌کنم، هیچگونه تغییراتی فیزیکی حتی در عوض کردن رینگ‌های اصلی 7 پره‌ای آن، صورت نگرفته است و برخلاف تقویت‌‌های خوب صورت گرفت بر روی پیشرانه که در بخش بعد مفصل‌تر به آن خواهیم پرداخت، تنها نقاشی بدنه 2 رنگ شده و همانطورکه می‌بینید، قسمت‌های مرکزی خودرو اعم از درب کاپوت، سقف کابین و در آخر هم درب صندوق عقب به رنگ مشکی درآمده و مابقی قسمت‌ها همچون درها، سپرها، گلگیرها و... به رنگ زرد درآمده‌اند تا از فاصله چند صد متری هم همگان متوجه شوند که یک خودروی خاص و متفاوت به آن‌ها نزدیک می‌شود.

نیسان GTR
ولی باز هم با این اوصاف، یک طراحی ساده اما عضلانی و آیرودینامیکی و جذاب دارد که به مخاطبان خود مفهوم یک طراحی اصیل ژاپنی را منتقل می‌کند. در ضمن خودروی مورد بررسی ما هم اولین مدل از نیسان GTR است که در سال 2007-2008 میلادی معرفی و روانه بازار شده است، ولی این مدل در سال 2010 ساخته شده که با گذشت تقریباً 8 سال از معرفی این محصول، چندان فرقی با نسخه‌های بروز نیسان GTR ندارد، چون اول از همه تقویت شده و چهره‌ای جدید به خود گرفته و دوم هم از نظر طراحی چندان تفاوتی با یگر مدل‌های خود و حتی با آخرین مدل از نیسان GTR ندارد و تفاوت‌های نیسان‌های GTR تنها در چند عضو کوچک خلاصه می‌شود که باید اهل فن باشید یا سری در دنیای خودرو چرخانده باشید تا متوجه تغییرات آن شوید.

نیسان GTR

نیسان GTR

منبع: بانک خودرو

نظر شما