شناسهٔ خبر: 107331 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

معصومه آباد در گفتگو با «نماینده»:

تعامل دولت یازدهم با شورای شهر فقط در حد حرف بوده! / تجربه چمران پشتوانه تصمیم گیری های شوراست

معصومه آباد/* رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، تصریح کرد: انتظار ما این بود که تعامل بهتری میان دولت یازدهم و شورای شهر صورت بگیرد ولی این تعامل تنها در مرحله حرف بوده است و تاکنون هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد دو ساله شورای شهر چهارم در گفتگو با «نماینده» اظهار داشت: در شورای چهارم (دو سال اخیر) با توجه به اینکه تعداد اعضای شورا افزایش پیدا کرده بود و گروه های تخصصی بیشتر و متنوع تری وارد شورا شده بودند، یک مقدار به نگاه های تخصصی شورا افزوده شد. اما از طرف دیگر حضور جریانات سیاسی در شورا هم قوت بیشتری گرفت.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، افزود: به دلیل افزایش گرایشات سیاسی در شورا، اگر بخواهیم نمره بدهیم، عملکرد شورای سوم نسبت به عملکرد دو ساله شورای شهر چهارم نمره بهتری می گیرد.

وی ضمن اشاره به کارکرد شوراها تأکید کرد: کارکرد شوراها بیشتر از آنچه جنبه سیاسی داشته باشد، جنبه فرهنگی- اجتماعی و خدماتی دارد و ذائقه های سیاسی را نمی پسندد به عبارتی منافع مردم در اغراض و برداشت های سیاسی تأمین نمی شود. متأسفانه شورای چهارم ظرفیت سیاسی بیشتری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن اشاره به دوره ریاست مسجد جامعی و چمران خاطر نشان کرد:  نگاه های فرهنگی و اجتماعی آقای مسجد جامعی بر تصمیمات و سیاست های شورا قالب بود و آقای مهندس چمران نگاههای عمرانی و معماری بیشتری دارند و در مجموع ریاست آقای چمران از قابلیت بیشتری برخوردار است.

نویسنده کتاب حماسی «من زنده ام» در ادامه تأکید کرد: تجربه آقای مهندس چمران پشتوانه تصمیم گیری های شورا است. ایشان با توجه به تجربه و به عبارتی ریش سفیدی شان، شورا را با قابلیت بیشتری مدیریت و اداره می نمایند.

معصومه آباد در نهایت گریزی نیز به تعامل دولت با شورا زد و اظهار داشت: تعامل دولت با شورای شهر در این دو سال اگرچه نسبت به شورای سوم بیشتر بود ولی در حد انتظار نبود. انتظار ما این بود که تعامل بهتری میان دولت یازدهم و شورای شهر صورت بگیرد ولی این تعامل تنها در مرحله حرف بوده است و تاکنون هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.  

نظر شما