شناسهٔ خبر: 107135 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

اعلام نامزدی فرزند ارشد«آیت الله»/ دستکاری انتخاباتی درشناسنامه!

هاشمی رفسنجانی محسن هاشمی قصد حضور در انتخابات آتی را داشته و این موضوع را در جلسه معاونان و مدیران دانشگاه آزاد مطرح كرده است.

به گزارش «نماینده»، رد صلاحیت آقای علی اكبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ موجب شد تا این ذهنیت برای مردم و سیاسیون ایجاد شود كه او دیگر چهار گوشه زمین سیاست و انتخابات را بوسیده و كفش هایش را آویزان خواهد كرد؛ اما هنوز یك سال از این اتفاق نگذشته بود که آقای هاشمی دوباره تمایل به رقابت در انتخابات مجلس خبرگان پیدا کرد و این بار هم پیر سیاست در مقابل ناباوری حامیانش ناكام ماند و موجب شد عدم كناره گیری هاشمی از سیاست این بار دیگر برای افکار عمومی، محرز شود.

ظاهرا قرار نیست آقای هاشمی بازنشسته شود؛ او تازه اسب خود را برای حضور مجدد در انتخابات مجلس خبرگان كه در اواخر سال جاری برگزار می شود زین كرده است.  

چندی پیش سایت انتخاب با انتشار حاشیه ای از دیدار آقای هاشمی با چند چهره سیاسی نوشت که او در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر اینکه «آیا قرار است تحرکی داشته باشید؟» گفت: من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.

به گزارش جهان، برخی اصلاح طلبان اخیرا در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی از وی خواستند که لیستش برای مجلس خبرگان را ارائه کند که هاشمی گفته است من نمی توانم جلوتر از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین درباره خبرگان اعلام نظر کنم.

آقای هاشمی گفته كه جامعه روحانیت با سرلیستی من موافق است اما جامعه مدرسین من را به عنوان سرلیست قبول ندارد.

این اظهارات هاشمی در حالی است كه تا كنون جامعه روحانیت مبارز هیچ اظهار نظری درباره سرلیستی هاشمی رفسنجانی نداشته است. بی تردید این نظر می تواند به تلاشی برای ایجاد اختلاف میان دو جریان اصیل در میان روحانیت تعبیر شود.

نامزدی فرزند و معاون هاشمی برای انتخابات مجلس

به گزارش جهان، علاقه به حضور در رقابت های انتخاباتی مختلف، ظاهرا به آقای هاشمی رفسنجانی ختم نمی شود و این بار قرار است فرزند ارشدش هم كاندیدای انتخابات مجلس شود.

پیگیری های جهان حكایت از آن دارد كه محسن هاشمی قصد حضور در انتخابات آتی را داشته و این موضوع را در جلسه معاونان و مدیران دانشگاه آزاد مطرح كرده است.

پیش از این جهان نیوز خبر داده بود که محسن هاشمی، علی عباس‌پور که خبری از استعفای آنان منتشر نشده است، به عنوان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.
 

 

از سوی دیگر یکی از مسؤولان نزدیک به آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای اینكه دوباره شانس خود را در انتخابات مجلس محك بزند اخیرا با حضور در یكی از مراكز ثبت احوال سن خودش را ۸ سال كم كرده تا شرایط سنی لازم برای حضور در انتخابات را پیدا كند و با مشكل قانونی مواجه نشود.

نظر شما