شناسهٔ خبر: 107123 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آمادگی وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علمی در پسا تحریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم آماده توسعه دیپلماسی علمی در دوره پسا تحریم است.

به گزارش «نماینده»، «محمد فرهادی»  با اشاره به مهم ترین اولویت های وزارت علوم در دوره پسا تحریم، افزود: اولین طرح تحقیقاتی وزارت علوم برای دوره پسا تحریم، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آخن آلمان است که بخشی از فعالیت های اجرایی مربوطه در ایران و بخشی نیز در آلمان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته، مقدمات ارتباط و همکاری دانشگاه های داخلی با بسیاری از دانشگاه های منطقه ای و برخی از دانشگاه های اروپایی فراهم شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: افزایش همکاری های علمی با اجرای طرح هایی همچون تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک علمی و در صورت لزوم، تاسیس واحدهای دانشگاهی در داخل ایران و در مناطق آزاد از مهم ترین اولویت های وزارت علوم در دوره پساتحریم است.
وی همچنین از سفر قریب الوقوع هیاتی متشکل از روسای دانشگاه های اتریش به ایران خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، هر کدام از این دانشگاه های خارجی با یکی از دانشگاه های ایران، همکاری و مناسبات علمی و تحقیقاتی خود را افزایش خواهند داد.
فرهادی افزود: وزارت علوم، خود را مکلف می داند با تمام قوا و با خودباوری و داشتن نگاه به درون، به سوی اهداف متعالی پیش بینی شده در سند چشم انداز که همانان جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی است، در مسیر ترسیم شده نقشه جامع علمی کشور حرکت کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در راستای برنامه های هفته دولت روز پنجشنبه سفر یک روزه ای به تبریز داشت.

نظر شما