شناسهٔ خبر: 107115 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

مقاله جاسوس BBC در روزنامه اصلاح‌طلب منتشر شد

بی بی سی همواره در اذهان عمومی رابطه بین ایستگاه رسانه ای لندن (BBC) و اصلاح طلبان شنیده می شود، زمزمه ای که نمونه کوچک آن امروز در روزنامه مردم سالاری مشاهده شد.

به گزارش «نماینده» ، پروژه نفوذ همه‌جانبه در ساختارهای کشور کلید خورده است؛ از سوی دیگر، همواره در اذهان عمومی رابطه بین ایستگاه رسانه ای لندن (BBC) و اصلاح طلبان شنیده می شد، زمزمه ای که نمونه کوچک آن امروز در یکی از روزنامه‌ها اصلاحات رقم خورد.

روزنامه اصلاح‌طلب مردم‌سالاری - ارگان رسمی حزب اصلاح‌طلب مردم سالاری به دبیرکلی مصطفی کواکبیان - در سرمقاله امروز خود به قلم «رامین ولی‌زاده میدانی» با عنوان «اجرا شدن یا نشدن توافق جامع هسته‌ای» [۱] به بررسی تبعات عدم اجرایی شدن توافق در ایران پرداخت اما این مقاله به‌طور کامل از مقاله حسین باستانی، تحلیل‌گر برجسته بی‌بی‌سی فارسی با عنوان «اگر توافق هسته‌ای به هم بخورد چه می‌شود؟»[۲] استفاده‌شده است و حتی عبارت‌های آن هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است و مطالب این جاسوس با نام نویسنده دیگر در سرمقاله این روزنامه درج‌شده است.


در این مقاله سعی شده است با بزرگنمایی عدم تصویب توافق در نهادهای قانونی، از این اقدام تعبیر به ایجاد «بحران» در جامعه ایرانی بکند.


اتاق خبر بی‌بی‌سی فارسی از بدو تأسیس تا اکنون برای تولید خبر و تحلیل پیرامون رخدادهای سیاسی کشور با منابع داخلی به‌خصوص خبرنگاران رسانه‌های زنجیره‌ای در ارتباط بوده است؛ به این صورت که این پایگاه جاسوسی مدل «پینگ‌پنگی» را در دستور کار قرار داده است و از یک‌سو داده‌ها و اطلاعات خاص را از منابع خود در داخل کشور دریافت می‌کند و به‌صورت اخبار اختصاصی در برنامه‌های خود کار می‌کند و از سوی دیگر خط رسانهٔ موردنظر خود در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را از طریق این کانال‌ها در رسانه‌های زنجیره‌ای اعمال می‌کند؛ این رفتار روزنامه مردم‌سالاری مدل دوم را به‌صورت ناشیانه اجرا کرده است.

اخیرا صادق خرازی در گفت‌وگو خود از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام می‌برد و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آن‌ها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم

حسین باستانی کیست؟
بولتن‌نویس رییس دولت اصلاحات یکی از افرادی است که در جریان راه‌اندازی روز آنلاین به‌عنوان یکی از دو نفر اصلی (به همراه مسعود بهنود) توسط فرح کریمی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان هلند انتخاب شده و مأموریت ایجاد شبکه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده می‌گیرد. تهیه‌کنندگی سایت و رادیو بی‌بی‌سی فارسی از مهم‌ترین اقدامات او طی سال‌های حضورش در خارج از کشور هست که پتانسیل خوبی را برای نامبرده در خصوص سازماندهی فعالان مطبوعاتی خارج از کشور فراهم آورد.

حسین باستانی که از اعضای شورای سردبیری روز آنلاین محسوب می‌شود، به‌عنوان رابط مالی این شبکه با بنیاد هیفوس محسوب شده و در شورای پولی روز آنلاین نیز فعالیت می‌کند و الگوی حمله به ایران را به کشورهای غربی تجویز می‌کنند. [۳]

-[۱]http://mardomsalari.com/Template۱/Article.aspx?AID=۳۴۲۴۱

-[۲]http://www.bbc.com/persian/iran/۲۰۱۵/۰۸/۱۵۰۸۲۴_l۳۹_analysis_nuclear_deal_failure

-[۳]http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۴۰۶۰۱۰۰۰۳۱۵

 

نظر شما