شناسهٔ خبر: 107103 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام تقوی:

هیچگاه از بازگشایی سفارت انگلیس خوشحال نبوده و نخواهیم بود

تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه ما هیچگاه از بازگشایی سفارت کشوری پلیدی همچون انگلیس خوشحال نبوده و نخواهیم بود گفت: به کسانی که سال۸۸ آن جنایتها را انجام دادند اعتمادی نداریم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمین کنگره کانون تربیت اسلامی در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران به هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گرامی باد و ما برای همه کسانی که جهت رشد و شکوفایی استعدادها گام برمی‌دارند آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بلوغ سیاسی اشاره و خاطر نشان کرد: فهم مسایل سیاسی تسلط بر مسایل سیاسی تجزیه و تحلیل قدرت و سیاست، قدرت تصمیم‌گیری سیاسی و آشنایی با مهارت‌های سیاسی از نشانه‌های بلوغ سیاسی تلقی می‌شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تاکید کرد: بلوغ سیاسی نمودی از بلوغ عقلانی است یعنی کسی که به درجه‌ای از عقل رسیده‌ است بلوغ سیاسی نیز در وی تکمیل شده بنابراین این افراد باید به گونه‌ای حرکت کنند که حرکت‌های آنان مبنای عقلانی داشته باشد.

تقوی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های بلوغ سیاسی این است که زبان انسان‌های بالغ به عقلانیت نزدیک‌تر است گفت: هیچ مجموعه سیاسی که ادعای رسیدن به بلوغ می‌کند نمی‌تواند از زبان غیر عقلانی استفاده کند.

وی مسئولیت‌پذیری را شاخصه دیگری از بلوغ سیاسی عنوان و تصریح کرد: کسی که یک مسئولیت قبول می‌کند باید به تعهد جمعی خود در چارچوب قوانین و ضوابط پایبند باشد. کسانی که صحنه را ترک کنند و یا از صحنه فراری باشند به بلوغ سیاسی نرسیدند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: کسی که به بلوغ سیاسی کامل رسیده باشد هیچ وقت از صحنه کنار نمی‌کشد اما کسی که کنار کشید نمی‌تواند انسان مطمئن و قابل اعتمادی باشد. امام علی (ع) می‌فرماید نباید صحنه را ترک کرد و هیچ‌گاه من پشت به دشمن نکردم.

تقوی ظرفیت‌شناسی را یکی دیگر از معیارهای بلوغ سیاسی دانست و اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت خود یک محوریت مهم است، بسیاری از جمع‌های سیاسی ظرفیت‌ها را نمی‌شناسند و اگر آنها را بشناسند نیز به درستی از آن استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی یک فرصت ایجاد کردند گفت: بعضی‌ها خود نیز فرصت‌ساز هستند و کانون تربیت اسلامی برای فرهنگیان نیز بسترسازی و فرصت‌سازی می‌کند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با تاکید بر اینکه باید مصالح جمعی را بر مصالح فردی مقدم دانست گفت: رعایت این ضرورت نشانه‌ای از بلوغ سیاسی است باید صلاح جمع را در نظر گرفت و فقط با اظهار درد، درد مداوا نمی‌شود باید در عمل خود را نشان داد.

به گفته تقوی گروه‌های اصولگرا باید بلوغ سیاسی و اجتماعی خود را در معرض نمایش دیگران قرار دهند تا همه وحدت و انسجام آنان را ببینند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کسی که می‌خواهد در صحنه سیاسی قدم بردارد باید متناسب با شرایط موجود گام بگذارد چرا که شرایط ما (اصولگرایان) همچون سال ۶۰، ۷۰ و حتی ۹۰نیز نیست.

«یک قطعنامه و یا بر جامی را جلوی ما قرار دادند و می‌خواهند کارها را جلو ببرند هیات غربی پشت درها صف کشیدند اینها برای چه می‌آیند. ما هیچ‌گاه از بازگشایی کشوری پلید و توطئه‌گر همچون انگلیس خوشحال نشدیم و هرگز خوشحال نیستیم. چرا که آنها یک هدف را دنبال می‌کنند».

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: شاید این قطعنامه و یا توافقنامه یک دریچه و یا یک دروازه برای ورود به یک صحنه و رسیدن به هدفی باشد که ما را از درون استحاله کنند و نمی‌خواهند ایران در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و فلسطین‌تاثیرگذار باشد چون آمریکا در منطقه به هر جا رسیده سرش به دیوار ایران خورده است.

تقوی با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شکست خورده است افزود: ۸ سال جنگ ترور شخصیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی جواب نداد و الان دشمن می‌خواهد به شکل دیگری وارد شود و حالا با عوامل داخلی و نفوذی‌های خود خیال‌هایی در سر می‌پرورانند.

به اعتقاد وی این سفارتخانه‌ها اهدافی دارند و می‌توانند ارتباطی را برقرار کنند و ما به کسانی که در سال ۸۸ آن جنایت‌ها را انجام دادند اعتمادی نداریم اینها را باید شناسایی کرد. باید دید که این افراد در چه مقامی قرار می‌گیرند باید شدیداً مراقبت کرد و گرنه کلاه سرمان خواهند گذاشت.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه از هم اینک انتخابات آتی به مسایل خارجی گره خورده است گفت: بیگانه‌ها دارند مسایل مربوط به انتخابات آتی را رصد می‌کنند و این ارتباط بین جریان انتخاباتی و خارج کشور محکم‌تر می‌شود و باید به شدت حساسیت نشان دهیم.

تقوی ادامه داد: باید زمان، ظرفیت و پراکندگی‌ها را جمع کنیم چرا که مجلس آینده باید ولایی، ارزشی و اصولگرا باشد نباید مجلس آینده باب میل آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

وی خطاب به همفکران خود در این کنگره خاطرنشان کرد: باید این منیت‌ها و اینکه ما این حزب هستیم و شما آن حزب هستید برداشته شود من در جایگاه این نیستم که فتوا صادر کنم اما این برخوردها با جریان اصولگرایی سازگاری ندارد.

نظر شما