شناسهٔ خبر: 106972 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رستمیان در اخطار قانون اساسی:

بسیاری از مردم با اقدامات خوب وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند

عبدالرحمان رستمیان/* عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از مردم بیمه نبودند اما ۲ سال است که با اقدامات خوب وزارت بهداشت، بسیاری از مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

به گزارش «نماینده» عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان اخطاری قانونی اظهار داشت: طبق بند ۱۲ اصل سوم قانون اساسی باید اقتصاد صحیح و عادلانه در کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: مردم باید بیمه پایه باشند در حالی که طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از مردم بیمه نبودند، ۲ سال است که با کار خوب وزارت بهداشت بسیاری از مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند؛ در گذشته مردم با مراجعه به بیمارستان برای تهیه دارو و آزمایشگاه باید به خارج از بیمارستان مراجعه می‌کردند در حالی که الآن این مشکل حل شده است.

رستمیان همچنین خطاب به ابوترابی گفت: شما باید درآمد اختصاصی و عمومی را در ارائه آمار جدا می‌کردید، همچنین بودجه سال ۹۱ با ۹۴ قابل مقایسه نیست لذا باید آمارها به صورت دقیق گفته شود.

در ادامه این جلسه ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به اخطار رستمیان، توضیح داد: پوشش بیمه و بستری بیماران در بیمارستان‌ها از اتفاقات خوبی است که از سوی وزارت بهداشت رخ داده است.

وی همچنین یادآور شد: بحث امروز مجلس با وزیر بهداشت مقایسه درباره اعتبارات بخش سلامت بود که در سال ۹۱ حدود ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۱ و ۹۲ به ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و در سال ۹۳ به ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ این رقم به ۵۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، لذا باید در بحث بودجه‌ریزی با نگاه به قانون عمل کنیم.

نظر شما