شناسهٔ خبر: 106907 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیته امنیت مجلس:

بررسی برجام در مجلس با کنگره آمریکا تفاوت ماهوی دارد/ صنعت خودرو از تحت لیسانس بودن خارج شود

محسنی ثانی43 رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام در چارچوب اصول نظام بررسی می‌شود، گفت: کنگره آمریکا براساس مصوبات خود باید برجام را به تصویب برساند و این مسئله تفاوت ماهوی با نحوه بررسی ما دارد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه برجام در چارچوب اصول نظام بررسی می‌شود، اظهار داشت: ما با توجه به جمیع جهات و مصوبه‌ای که در ارتباط با بررسی برجام گذرانده‌ایم عمل می‌کنیم و کمیسیون مربوط به بررسی این موضوع در حال حاضر تشکیل شده و نشست‌های خود را با کارشناسان و اعضای تیم مذاکره‌کننده برگزار می‌کند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نقاط قوت و ضعف برجام درحال بررسی است، تصریح کرد: آنچه که کنگره آمریکا در مورد بررسی برجام مصوب کرده متفاوت از مصوباتی است که ما برای خودمان تصویب کرده‌ایم.

وی افزود: کنگره آمریکا براساس مصوبات خود باید برجام را به تصویب برساند و این مسئله تفاوت ماهوی با نحوه بررسی ما دارد.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه ما برجام را با درنظر گرفتن همه جوانب آن بررسی می‌کنیم خاطرنشان کرد: این بررسی‌ها و نتایج به دست آمده در اختیار شورای عالی امنیت ملی به عنوان تصمیم گیرنده در مسئله تائید و یا عدم تائید برجام قرار می‌گیرد تا تکلیف این موضوع روشن شود.

محسنی‌ثانی با اشاره به مسئله حضور شرکت‌های خارجی در حوزه ساخت خودرو و لوازم خانگی ادامه داد: نباید به واسطه ورود شرکت‌های خارجی به عرصه تولید از تولیدکنندگان داخلی غافل شویم.

وی با بیان اینکه مجلس در برنامه‌ریزی خود حمایت از خودروسازان و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی را به دولت تکلیف کرده است، گفت: با توجه به سوابقی که خودروسازان ما در قراردادهایشان با شرکت‌های خودروسازی خارجی داشته‌اند که عمده این‌ها پژو فرانسه بوده و بنا بر تحمیل تحریم‌های غیر قانونی بر کشور دست خودروسازان خالی گذاشته شد، باید در قراردادهای جدید طوری برنامه‌ریزی شود که کشور از حالت یک واردکننده و تحت لیسانس بودن در این صنعت خارج شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قراردادهای جدید باید خودروسازان به سمت ارتقای تکنولوژی‌های اساسی و برطرف کردن نیازهای اساسی باشند و باید از حال مونتاژ برخی از خودورهای خارجی خارج شوند.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی کشور باید به سمت استقلال صنعتی در این حوزه بروند افزود: نگاه خودروسازان ما باید به سمت توسعه اقتصادی داخل باشد و در این زمینه باید از تکنولوژی‌های روز جهان در زمینه خودروسازی بهره گرفت تا کشور به سمت خودکفایی برود.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۱۵ 0 0

    وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی کشور باید به سمت استقلال صنعتی در این حوزه بروند افزود: .......  بابا این حرفا دیگه تکراری شده 30 سال شعار دادن بسه دیگه.اگر قراربود تو ضنعت خودروسازی پیشرفتی داشته باشم تا حالا باید اتفاق می افتاد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۸وفا 0 0

    تنها راه نجات خودروسازی بکارگیری مدیران لایق از وزارت تا مدیرعاملانی که به فکر جیب و پاداشهای کلان خودشان نباشند
                                

نظر شما