شناسهٔ خبر: 106897 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت الله خاتمی:

دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای است که هر‌چه به سمت انتخابات پیش رویم بیشتر می‌شود

خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تفرقه‌افکنی و دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای است که هر‌چه به سمت انتخابات پیش رویم بیشتر می‌شود و بنابراین همه باید برمدار وحدت رفتار کنند، چراکه قانون، محور وحدت است.

به گزارش «نماینده» ، آیت‌الله سید احمد خاتمی سه‌شنبه شب در حرم سید علاءالدین حسین (ع) اظهار داشت: تفرقه‌افکنی و دوقطبی کردن جامعه توطئه آمریکا است و همه مردم و مسئولان باید به سمت وحدت پیش روند و پیرو ولایت باشند.

وی افزود: فتنه ۸۸ پایان کار فتنه نبود ‌و تا دشمن هست باید مراقب بود که البته مراقبت به معنای نگران بودن و ضعف نیست بلکه اردوگاه متدینین اردوگاه بسیار قوی و نیرومندی است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: موضع ولایت، موضع حق است و ولایت‌ فقیه راه را نشان می‌دهد و برای اینکه در گرد و خاک راه را گم نکنیم، باید دو معیار را رعایت کرد که یکی حجت شرعی و دیگری بصیرت و تدبر عقلی است.

وی با بیان اینکه هر جا ولایت ایستاده همان حجت شرعی است، اضافه کرد: امروز ولایت‌ فقیه حجت شرعی است و هر جا ولایت بود بدانید که موضع درست و حق آنجا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ماهیت و کلیت اردوگاه‌ها، ملاک دیگری برای انتخاب راه درست است، چنان‌که در فتنه ۸۸ یک‌طرف اوباما، سلطنت‌طلبان، منافقان، رقاصه‌های فراری و استحاله شده‌ها بودند و در ‌طرف دیگر هم مردم و ولایت ایستاده بودند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تحریم‌های دشمن تصریح کرد: تحریم‌های دشمنان بنا به قول خودشان ایجاد یک بحران بود اما همگان دیدند که برای ما فرصت شد.

وی بیان کرد: برخی می‌خواهند القا کنند که دعوای آمریکا و ایران تمام‌شده است، در حالی‌ که مسئله توافق با آمریکا نیست بلکه توافق با ۱+۵ است و توافق تنها در مسئله هسته‌ای است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا به دنبال تأمین منافع خود در منطقه است، ابراز داشت: اختلاف ما با آمریکا یک اختلاف جدی است و گزینه‌های روی میز و زیر میزشان نخ‌نماترین حرف آن‌ها است.

خاتمی به دو توطئه داخلی نیز اشاره کرد و افزود: تفرقه‌افکنی و دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای است که هر‌چه به سمت انتخابات پیش رویم بیشتر می‌شود و بنابراین همه باید برمدار وحدت رفتار کنند، چراکه قانون، محور وحدت است.

وی تصریح کرد: امروز راه ما همان مسیری است که باید با پایداری و اتحاد، بحران ساختگی دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم و در این میان کسانی که زمزمه مصالحه سر می‌دهند و یا اینکه به هر شیوه پیامی مبنی بر ضعف صادر می‌کنند، به عزت کشور لطمه می‌زنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مسئله توافق بحث دوم است و موضوع نخست این است که آمریکا در خیال و خواب خود می‌خواهد در منطقه نفوذ کند و به دنبال شکستن مقاومت در سوریه و لبنان است که پس‌ از آن به عراق وارد شود و آن موقع در همسایگی ما قرار بگیرد و حال جای تعجب است که برخی نمی‌فهمند دفاع در مقابل دشمن از فاصله ۲ هزار کیلومتری بسیار بهتر از دفاع کردن در مقابل یک کشور همسایه است.

خاتمی خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی، چراغ سبز به دشمن نشان دادن است و در این شرایط قطعاً یک اعتراض ساده نیست بلکه براندازی است.

نظر شما