شناسهٔ خبر: 106840 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد شدید از کمیته پیگیری مشکلات و مطالبات معیشتی فرهنگیان

قاسم احمدی لاشکی431 عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری مشکلات و مطالبات معیشتی فرهنگیان گفت: ظاهراً این کمیته از ماموریت اصلی خود زاویه گرفته است.

به گزارش «نماینده» قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور ضمن تشکر از تلاشهای تیم مذاکره کننده هسته ای، اظهار داشت: امیدواریم برجام، فرجام نیکویی برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تداوم مشکلات جامعه فرهنگیان گفت: مدتی است مشکل اصلی فرهنگیان که مسئله معیشت است، در لابلای مسائل سیاسی روز گم شده است و این قشر، کمتر دیده می شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: حدود دو ماه قبل کمیته ای برای این مشکل اساسی فرهنگیان یعنی حقوق و معیشت آنان تشکیل و حدود ۸ جلسه به ریاست حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس برگزار شده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه ماموریت این کمیته تامین منابع لازم برای استیفای حقوق فرهنگیان بوده است، تصریح کرد: ظاهرا این کمیته از ماموریت اصلی خود زاویه گرفته و هنوز نتیجه قابل عملی به مسئولان داده نشده است.

وی با بیان اینکه شهریورماه رو به اتمام و مهرماه در آستانه رسیدن است، اظهار داشت: معلم با چه انگیزه ای وارد کلاس شود!؟ ضمن اینکه اگر فرهنگیان اعتراضی نیز داشته باشند، به دلیل تبعیض است نه مسائل سیاسی.

این نماینده مجلس در ادامه با ارائه پیشنهادی به فانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طرح رتبه بندی معلمان بیش از ۲ سال است که مطرح شده؛ لطفا اجرای این طرح را برای بازنشستگان امسال، به جای اول مهر، به ۲۰ شهریور بکشانید تا آنان نیز در پایان ۳۰ سال خدمت خود مشمول لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند.

احمدی لاشکی در ادامه با تشکر از تلاشهای وزیر راه و شهرسازی در اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال، خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۳ در مصاحبه ای رسمی گفت:  تا دو سال آینده قطعه یک این آزادراه افتتاح می شود؛ یعنی در تاریخ ۲۵ آبان ۹۵ باید مراسم افتتاحیه برگزار شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس تاکید کرد: بر این اساس، برای اعتماد سازی در میان مردم، مراقبت لازم برای اجرای صحیح و بهینه پروژه قطعه یک آزادراه در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما