شناسهٔ خبر: 106810 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

فاطمه آلیا در نطق میان دستور:

رئیس جمهور با کم لطفی نسبت به شورای نگهبان نقض قسم کرد

آلیا43 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ریاست جمهوری محترم با نقض قسم خود به جایگاه قانونی شورای نگهبان که حافظ احکام اسلام است کم لطفی و بی انصافی نمود.

به گزاش «نماینده» فاطمه آلیا نماینده تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک دهه کرامت و هفته دولت نکاتی را در خصوص مسائل روز کشور بیان کرد.

متن کامل نطق فاطمه آلیا به این شرح است:

آقا به یاد تو آغاز می کنم          و ان کنیه ات که عالم آل محمد (ص) است السلام علیک یا علی ابن موسی ایها الرضا(ع)

در طلیعه سخن با تبریک سالروز ولادت ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع)، سلام و صلوات الهی را به روح شهدای عزیز و امام شهدا به ویژه شهیدان رجایی وباهنر، لاجوردی و اندرزگو تقدیم می کنم و هفته دولت را به آندسته از دولتمردانی که افزایشی رضایتمندی مردم و ارتقاء اقتدار و عزت نظام اسلامی مرامشان است تبریک می گویم به ویژه وزیر محترم دفاع که در روز صنعت دفاعی عملکرد وزارت در جهت تقويت قدرت بازدارندگی مواضع انقلابی ایشان را همگان تحسین نمودند.

ملت عزیز، در طول تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی، بوده اند مسئولان و  مقاماتی که به دلیل عدم فهم مبانی انقلاب و اصول آن و برداشت نادرست ازماهیت قدرت، در نظام اسلامی مواضعی اتخاذ نموده‌اند که نتیجه آن دو قطبی  کردن جامعه و تنش زایی بوده است از آن  جمله است ماجرای لوایح دوقلو در دوره حاکمیت اصلاح طالبان در سال ۸۱ که با هدف «افزایش اختیارات رئیس جمهور و کاهش قدرت شورای نگهبان و حذف نظارت استصوابی در انتخابات مجلس مسّبب تهدیدات اصلاح طلبان افراطی و غائله تحصن آنان در مجلس ششم شد و اتفاقا اوج تنش ها مقارن با هفته دولت بود. امسال نیز در آستانه هفته دولت ریاست جمهوری محترم با نقض قسم خود به جایگاه قانونی شورای نگهبان که حافظ احکام اسلام است کم لطفی و بی انصافی نمود. اما این روزها اتفاق دیگری هم روی داد و آن بازگشایی لانه روباه پیر سفارت انگلیسی بود که از متن و حواشی آن ملت بصیر و انقلابی مطلعند. نکته قابل تامل قانون مصوب سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش رابطه با دولت انگلیسی تا زمان تغییر رفتار او بود که توسط دولت محترم نقضی شد. اما بخش هایی از ادبیات سیاسی طرفین رابطه نیز تعجب داشت، جناب آقای روحانی فرمودند باید به گونه ای حرکت شود که علاوه بر توسعه روابط به تدریج قضاوت تاریخی مردم نیز تغییر کند. از سوی دیگر جناب آقای ظریف در مصاحبه مطبوعاتی حاشیه مراسم کذایی جرات نکرد واژه «رژیم صهیونیستی» نگون بخت را بر زبان آورد و در پاسخ به سوالی در خصوص روابط با سایر دول متخاصم با لحنی دیپلماتیک و البته غیر انقلابی فرمود ما با همه کشورهای به استثناء «یک استثناء» می توانیم رابطه داشته باشیم متأسفانه بعضی از مقامات ما که البته متدین‌اند و خائن نیستند در پی عادی سازی رابطه با آمریکای جنایتکارند. وزیر خارجه انگلیسی در خاک کشور ما با رادیو بی بی سی مصاحبه کرده و می‌گوید «ایران را بر اساسی اقداماتش درقبال اسرائیل قضاوت می کنیم» و «ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست» لابد در توجیه گنده گویی های فیلیپ هاموند وزیر محترم خارجه ما باز هم می گوید برای مصرف داخلی آنها بوده است.رفتارهای سیاسی چند ماه اخیر در ارتباط با مذاکرات و توافقات و قطعنامه و برجام  از طرف دولتمردان نسبت به کارشناسان و شخصیت‌های منتقد که مفتخر به  اخذ عناوین بیسواد و جهنمی از طرف آنان شدند و نیز یک بام و دو هوای قبص و بسط رسانه های منتقد و رسانه های دولتی و نیز مواضع نرم و لطیف با همتایان آمریکایی و انگلیسی، بغض های نهفته در شعر مرحوم اشرف الدین گیلانی را نسبت به قدرت مداران زمانش در حافظه تاریخی ملت عزیز تداعی می کند که فرمود:

 دستمزن! چشم بپستم دو دست          راه مرو! چشم دو پایم شکست

حرف میزن! قطع نمودم سخن           ناطق مسکن چشم ببستم دهن

هیچ نفهم!! این سخن عنوان مکن             خواهش نافهمی انسان مکن

لال شوم کور شوم، کر شوم                لیک محال است که من آن شوم

به هر حال در هفته دولت برای دولت محترم توفیق خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به ملت را آرزو می کنیم که راهکار آن تعقیب مبانی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت ها و توان داخلی است و صد البته ترمیم کابینه و تحرک بخشی به اقدامات و حاکمیت مدیریت جهادی، تسریع بخش و تسهیل گر خواهد بود.

اما دعوتی نیز از دولتمردان طماع و زیاده خواه انگلیس و آمریکا دارم آن هم عطف توجهشان به رفراندم های هفتگی مردم قهرمان پرور ایران در میعادگاه های نماز جمعه است بشنوید صدای ملت ایران را که پس از ذکر کبریایی خداوند فریاد بر می آورند: مرگ بر آمریکا - مرگ بر انگلیس - مرگ بر منافقین و کفار و مرگ بر اسرائیل  باشد که عبرت گیرید و مواضع خود را اصلاح و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنید. بدانید که جمهوری اسلامی ایران استکبار ستیز خواهد ماند.

از ریاست محترم مجلس بخاطر پیگیری مطالبه نمایندگان مبنی بر ارائه «لایحه برجام» توسط دولت و تشکیل کمیسیون ویژه بررسی آن و از اعضای محترم آن کمیسیون به خاطر انتخاب هیئت رئیسه ای مطلع و ولایتمدار سپاسگزاری می کنم. ملت بزرگ انتظار دارد که در فرآیند کارشناسانه «برجام» اجازه‌ی ورود  دولت به بعضی از تعهدات و منع دولت از پذیرش بعضی دیگر از تعهدات ، که عبور از خط قرمزهای مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب بوده است تعیین و توسط شورای محترم نگهبان تایید گردد که تاریخ راوی و قاضی منصفی در گزارش این روزهای ما به نسل های آینده خواهد بود.

روز هشتم شهریور ماه سالروز ترور ناجوانمردانه شهیدان رجایی و باهنر روز مبارزه با تروریزم و مصداقی دیگر از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است. آمریکا و انگلیس با حمایت مادی و معنوی از گروهکها و فرقه های تروریستی منافقین و تکفیری و داعش با نقاب مزورانه دفاع از حقوق بشر ناجوانمردانه ترین فجایع تروریستی را نسبت به مردم کوچه و بازار تا نمایندگان ملت در مجلس و دولتمردان و دانشمندان هسته ای ما مرتکب شده اند. وقت آن است که کشورهای غیر متعهد و آزاد و مستقل با انسجام و هم افزایی در جهت احقاق واقعی حقوق  بشر و افشای ماهیت بانیان و حامیان تروریزم و اقدامات ضد بشری آنان فعال شوند.

 دنیا بداند ایران اسلامی در خط مقدم جبهه مقاومت و پایداری همچنان حامی مبارزات بر علیه ظلم و استکبار و کشورهای سوریه و لبنان و عراق و فلسطین و ملتهای بحرین و یمن خواهد بود و تسلیح کرانه باختری رود اردن را در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی از اولویت های خود می داند.

اینک که تشکل ها و احزاب اصول گرا با عنایت بیش از پیش به مبانی تفکر اصولگرایی و با بهره گیری از برکات استوانه های خبیر و بصیر حوزه فقاهت حضرت آیات عظام یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی با ساز و کاری نوین در سیاست ورزی و با تلاش برای استحکام قدرت ملی نظام بخصوص قدرت معنوی، چتری فراگیر را برای همگرایی و هماهنگی اصولگرایان مهیا ساخته اند مردم انتظار دارند با تاکید بر اشتراکات و تلاش برای وحدت حداکثری بدون توجه به ترفند های تفرقه افکنان، مساعی خود را برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و تشکیل مجلسینی با شاکله تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و ضد فتنه و انحراف و تحریف بکار گیرند.

با اغتنام فرصت از مواضع بحق و انقلابی ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت اله آملی لاریجانی و قاطعیت ایشان در مقابله با مفاسد و مفسدان اقتصادی قدردانی می‌کنم

به وزیر محترم راه و شهرسازی تذکر می دهم که بیش از این در حل مشکل و احقاق حق خانواده های عضو تعاونیهای مسکن شرق و شمال شرقی تهران تعلل نکند و به وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی ایضاً به دلیل تعلل در ارائه لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان.

و در اختتام سخن:

لبیک ای رهبر عزیزای احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) ما اجازه نفوذ و مداخله آمریکای جهانخوار در عرصه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور را نمی‌دهیم. رسوبات مخرب فرهنگ آمریکایی و انگلیسی بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است، لبیک بر اطاعت از رهنمودهای حیات بخشتان در تلاش برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی. اطمینان می دهیم که برای مقابله با نفوذ فرهنگ آمریکایی که بهانه و توطئه‌های هسته ای آنها در مقابل عوارض ننگین نفوذشان ناچیز است تلاش کنیم.

رهبر عزیز ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

والسلام علیگم و رحمه الله و برگاته

۹۴/۶/۳

فاطمه الیا

نظر شما