شناسهٔ خبر: 106793 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

بهانه تراشی ها مانع راه اندازی کارخانه کک سازی سوادکوه

سیدهادی حسینی 43 سید هادی حسینی در همایش دهیاران و شوراهای بخش نارنجستان و معتمدین شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به مشکل مدیریت ناصحیح در شهرستان سوادکوه شمالی گفت: با وجود اینکه سوادکوه همه مواهب الهی یعنی منابع انسانی جوان، آب و خاک مناسب و هوای مطبوع را دارد، همچنان توسعه نیافته است و این به دلیل عدم مدیریت صحیح صورت می گیرد.

به گزارش «نماینده» سیدهادی حسینی با انتقاد از طرح هایی همچون عدم بهره برداری از جنگل گفت: متاسفانه در مجلس از سوی نمایندگان مازندران طرحی مبنی بر عدم بهره برداری از جنگل های شمال مطرح شد که ما مقابل آن ایستادیم چرا که باید از جنگل به طور بهینه استفاده کرد.

وی گفت: در استان مازندران مشکل استفاده از جنگل، خام فروشی چوب است چرا که چوب مازندران به صورت خام به تهران می رود و از آنجا به صورت مبل و صندلی وارد می شود.

حسینی با اشاره به فعالیت شرکت البرز مرکزی در شهرستان سوادکوه و بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این شرکت افزود: در گذشته ظرفیت عظیم ذغال منطقه تعطیل شده بود ولی امروز یک کارخانه کک سازی و ذغال شویی و معادن کردآباد ۱و۲ در حال فعالیت هستند و با این روند امیدواریم دوباره شاهد روزهای اوج البرز مرکزی باشیم.

وی افزود: تامین بودجه البرز مرکزی از طریق معادن استان های یزد و کرمان تامین می شود و بر سر تصویب این طرح در صحن علنی مجلس بحث صورت گرفت و بالاخره تصویب شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: عده ای به بهانه های زیست محیطی نمی خواهند کارخانه کک سازی در سوادکوه راه بیفتد در صورتی که حتی خانم ابتکار نیز موافق راه اندازی کک سازی با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا هستند ولی عده ای با بهانه تراشی، مانع ایجاد این کارخانه می شوند.

حسینی مشکلات نساجی را یکی از قدیمی ترین مشکلات مازندران عنوان کرد و گفت: قبل از انتخابات همه در مورد نساجی صحبت کردند ولی من با توجه به آشنایی به موضوع و صحبت های فراوان پیرامون آن و عدم اجرایی شدن شعارها، صحبتی نکردم ولی بعد از انتخابات به این موضوع ورود پیدا کرده و با تقسیم کردن مشکلات به چند قسمت شروع به حل آن کردیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در گام اول حل مشکلات نساجی سراغ مشکلات کارگران رفتیم و دیگر شاهد اعتراض کارگران نبوده ایم، در گام بعدی کارخانه را با هرچه در آن بود راه اندازی کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش شعاره و کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی را آفت حوزه انتخابیه دانست و تصریح کرد: تمامی دستگاه هایی که برای کارخانه نساجی خریداری شده بود و در شهر چرخانده بودند در اختیار گمرک بود و ۲۲ میلیارد بدهی به گمرک وجود داشت؛ همچنین ۲۳ تا ۲۴ میلیارد دارایی از این کارخانه طلب داشت و تامین اجتماعی نیز طلب چندین میلیاردی داشت که همه این ها را با تقسیط پرداخت کردیم.

حسینی با اشاره به جدا شدن کیاکلا و سوادکوه شمالی از قائمشهر و سوادکوه گفت: کوچک شدن قائم شهر چه ایرادی دارد وقتی با توسعه همراه باشد، بودجه قائمشهر قبل از جدایی کیاکلا ۱۴میلیارد تومان بوده و بعد از جدایی شده ۱۶میلیارد تومان و بودجه سیمرغ ۹ میلیارد تومان شده است که باعث پیشرفت دو شهرستان می شود.

حسینی تصریح کرد: سوادکوه بزرگ همیشه بزرگ خواهد ماند و مرزهای جغرافیایی دلیل جدایی مردم دو شهرستان نخواهد شد، سوادکوه بزرگ محروم و عقب افتاده چه حاصلی برای مردم آن خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی از لفور با فرماندار کاری داشته باشد به راحتی به آن دسترسی دارد اما در گذشته باید ۹۵ کیلومتر مسافرت می کرد تا شاید فرماندار را ببیند که امروز با تشکیل سوادکوه شمالی این مشکلات حل شده به طوری که در سوادکوه، سیمرغ، جویبار و سوادکوه شمالی نهایتا هر ۳۰ روستا یک بخشدار دارد.

 

حسینی راهسازی را بعد از منابع انسانی مهمترین محور توسعه عنوان و ابراز کرد: مهمترین راه شهرستان سوادکوه جاده منتهی به تهران است که با وجود قرار داشتن ۱۱۵ کیلومتر از این جاده در سوادکوه و ۱۵ کیلومتر در فیروزکوه به جاده فیروزکوه معروف است که باید نام محور سوادکوه بر آن اطلاق شود.

نظر شما