شناسهٔ خبر: 106771 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آیت الله جنتی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد/ دولت ایرادی دارد به مجلس لایحه بدهد

آقاتهرانی// عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از انتخاب آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران به عنوان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست خبری با اشاره به روند بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از سال ۸۲ تا تصویب نهایی آن در سال ۹۴ در مجلس و سپس ارسال آن به شورای نگهبان و رسیدگی به این طرح در هیات عالی رسیدگی به حل اختلافات قوا، افزود: در پایان تیرماه سال جاری هیات عالی نظارت پس از بررسی و تشکیل جلسات مختلف اجرای این قانون را الزامی کرد.
وی با بیان این که ستاد هم اکنون فعالیت خود را آغاز کرده و دولت نیز این قانون را به زیرمجموعه های خود ابلاغ کرده است، ادامه داد: اگر دولت باز هم ایراداتی نسبت به این قانون دارد می تواند نظرات خود را به صورت لایحه برای بررسی بیشتر به مجلس ارسال کند.
نماینده مردم تهران با بیان این که این قانون برای جلوگیری از انجام منکری توسط مسوولین و کارگزاران نظام است، اضافه کرد: این قانون می تواند امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم سهل تر کند؛ در عین حال نظمی جدی به اجرای امر به معروف و نهی از منکر که قبلا ستادی قدرتمند نبود، خواهد داد.
آقا تهرانی ادامه داد: ابلاغ این قانون توسط رییس مجلس شورای اسلامی به دولت، اصل ۸ قانون اساسی را که چندین سال مغفول مانده بود اجرایی کرد.
وی قانون امر به معروف و نهی از منکر را دارای ۲۴ ماده و ۱۹ تبصره دانست و گفت: آیت الله احمد جنتی از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان رییس این ستاد معرفی شده و دولت نیز باید تا سه ماه آینده آیین نامه های اجرایی آن را تهیه و ابلاغ کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس نیز حق نظارت دارد و دو نفر نیز به عنوان ناظر در این ستاد حضور خواهند داشت. ۶ نفر نیز هم اکنون از طرف کمیسیون فرهنگی به جلسه علنی برای انتخاب دو نفر توسط نمایندگان معرفی شده اند.

نظر شما