شناسهٔ خبر: 106699 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کشتیرانی در دوران برزخ قرار دارد

تجارت43 مدیرعامل مستعفی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که کشتیرانی در دوران برزرخ به سر می‌برد، گفت: بلاتکلیفی موجود باعث می‌شود خطوط کشتیرانی خارجی سهم ما از حمل‌ونقل دریایی را بگیرند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین داجمر در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی مجدد خطوط کشتیرانی به کشورهای اروپایی، اظهار کرد: واقعیت آن است که کشتیرانی هم‌اکنون در دوران برزخ به سر می‌برد و این وضعیت به ضرر ماست، چراکه خطوط کشتیرانی خارجی سهم ما در حمل‌ونقل دریایی را می‌گیرند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای، تصریح کرد: با توجه به برزخی که در رابطه با لغو تجریها وجود دارد، سهم کشتیرانی از حمل‌ونقل دریایی کاهش یافته است و بر عکس خطوط خارجی سهم خود را افزایش داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی در رکود به سر می‌برد، یادآور شد: به احتمال فراوان از اواخر سال جاری میلادی توافق هسته‌ای اجرایی می‌شود و  آینده خوبی را برای فعالیت‌های کشتیرانی پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرعامل مستعفی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: به‌طور قطع با اجرایی شدن توافق هسته‌ای، کشتیرانی از پوسته کنونی بیرون آمده و فعالیت‌های خود را گسترش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، تا ساعاتی دیگر مراسم تودیع محمدحسین داجمر و معارفه محمد سعیدی به‌عنوان مدیرعامل جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در محل این شرکت برگزار می‌شود.

نظر شما