شناسهٔ خبر: 106692 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

تاکید بر افزایش مبالغ خسارات بیمه به کشاوزران آسیب دیده

داریوش اسماعیلی43 نماینده مردم شریف خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی

به گزارش «نماینده» دکتر داریوش اسماعیلی به همراه آقای حاجی حیدر شیبانی رئیس شورای صنفی کشاورزان استان فارس و رئیس شورای شهرستان خرامه روز دوشنبه مورخه ۹۴/۶/۲ به منظور پیگیری پرداخت خسارات بیمه های کشاورزان شهرستان خرامه با آقای حسنی نژاد مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان کشور دیدار نمود.

در این جلسه دکتر اسماعیلی ضمن تشریح مطا لبات مردم و وضعیت بد کشاورزان شهرستان خرامه و بخش کربال به مشکلات خشکسالی امسال در استان فارس پرداخت.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: شهرستان خرامه یکی از قطب های مهم کشاورزی بخصوص در بخش تولید محصول گندم در استان فارس بوده و بدلیل مشکلات ناشی از خشکسالی و کم آبی امسال نتوانسته محصولی را برداشت نماید و با توجه به اینکه عمده درآمد و معیشت مردم از طریق کشاورزی است این ضایعه منجر شده تا در وضعیت اقتصادی و معیشتی بسیار سختی بسر برند و هیچ راه درآمد دیگری ندارند مگراینکه از طریق پرداخت خسارات از سوی صندوق بیمه کمکی به آنها بشود.

دکتر اسماعیلی خواستار بررسی جدی این موضوع و تجدید نظر در میزان پرداخت خسارات بیمه به شهرستان خرامه شد و مقرر شد برای برآورد خسارات وارده به کشاورزان، هیات کارشناسی به منطقه اعزام شود.

در پایان مهندس حسنی نژاد، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی به وضعیت سایر کشاورزان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: با عنایت به پیگیری های مستمر دکتر اسماعیلی و با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشاورزان منطقه سعی شده میزان خسارات بیمه کشاورزان منطقه خرامه خارج از چهارچوبهای اداری و با مساعدت و تسهیل در پاره ای مقررات قانونی، مورد بررسی و محاسبه بیشتر قرارگیرد.

 وی گفت: برای این امر، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت درنظر گرفته شده است.

با تاکید مجدد دکتر اسماعیلی مقررشد به منظور برررسی و تجدید نظر در مبالغ در نظر گرفته شده، نسبت به اعزام کارشناس به منطقه، طی هفته های آتی اقدام شود.

نماینده خرامه

نظر شما