شناسهٔ خبر: 106470 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روایت وزیر اسبق خارجه از نقش دیپلمات‌های انگلیسی در فتنه ۸۸

متکی دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند گفت: آقای متکی می‌گفت در جریان فتنه ۸۸ رفتارهای دیپلمات‌های انگلیسی به قدری زیاد شده بود که هواپیماهای عادی پاسخ‌گوی رفت‌وآمد آنها نبود.

به گزارش «نماینده» مسعود حکیم جوادی دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه‌قاره هند درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران اظهار داشت: کارمندان محلی سفارت انگلیس  با هدایت کاردار انگلیس در فتنه ۸۸ لباس‌های رنگی پوشیدند و در تظاهرات شرکت کردند؛ لذا با توجه به حضور آنها در قضیه فتنه برخورد ما با انگلیسی‌ها باید همچنان برخورد محتاطانه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه مواضع انگلیس در قبال ایران قابل تغییر نیست، ادامه داد: سفارت‌ها در گذشته بوده است؛ ولی قدرت و توان سیاسی جمهوری اسلامی ایران باید آنقدر باید بالا باشد که بودن انگلیس‌ها نتواند کارساز باشد.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه‌قاره هند افزود: همچنین قدرت دیپلماسی و بصیرت مردم باید در این موارد مهم بالا رود. در فتنه ۸۸ مشکلی که برای آقایان سران فتنه وجود داشت، این بود که آنها بصیرت کافی در مورد اینکه حرکات آنها مورد حمایت عده‌ای قرار می‌گیرد که دشمنی آنها با نظام و مردم ایران در هر عصری مشخص بود، نداشتند.

جوادی گفت: در فتنه ۸۸ عدم وجود بصیرت موجب شد که شبکه‌های خبری خارجی در مورد حمایت از فتنه‌گران قد علم کرده و مسائلی را مطرح کنند.

وی با اشاره به اظهارات متکی درباره نقش دیپلمات‌های انگلیسی در فتنه ۸۸ یادآور شد: آقای متکی می‌گفت در جریان فتنه ۸۸ رفتارهای بین دیپلمات‌های انگلیسی و سفارت آنها در تهران به قدری زیاد شده بود که هواپیماهای عادی پاسخگوی رفت‌وآمد آنها نبود.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه‌قاره هند خاطرنشان کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که رهبری هوشیار است و بصیرت مردم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، لذا امیدواریم در آینده با چنین بلایایی روبه‌رو نشویم.

نظر شما