شناسهٔ خبر: 106361 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تغییر نه چندان محسوس نرخ بیکاری در کشور

کار43 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در کشور تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش «نماینده»، حسن طایی اظهار کرد: براساس داده‌ها و اطلاعات مرکز آمار، در طول دو سال گذشته وضعیت بازار کار بهبود یافته اما تغییر محسوسی نداشته است.

وی افزود: هر ساله حدود یک میلیون تقاضا برای ورود به بازار کار وجود دارد که دولت توانسته است به بخشی از آن پاسخ دهد که این اقدام بیشتر تامین کننده تقاضای‌های جدید بوده، به همین دلیل در نرخ بیکاری تغییر محسوسی به وجود نیامده است.

طایی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود، در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۳۰۰ هزار فرصتی شغلی ایجاد شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های این معاونت برای بهبود نرخ بیکاری در کشور گفت: حمایت از کسب و کارهای کوچک دانش بنیان برای بهبود بازار کار در دستور کار قرار دارد که تاکنون دستورالعمل آن تهیه شده و با همکاری ۱۰ نهاد تامین کننده مالی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که در دستور کار قرار دارد، آماده سازی نیروی کار تحصیل کرده در دانشگاه از طریق بسته سیاستی توانمندسازی، اشتغال پذیری کارآفرینی است که به زودی تدوین خواهد شد.

طایی در پایان گفت: نرخ بیکاری در حال حاضر براساس اطلاعات مرکز آمار کشور حدود ۱۰ درصد است و پیش بینی می‌کنیم با بهبود فضای کسب کار و اجرای برنامه‌های مورد نظر از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ یا نهایتا در سال آینده شاهد بهبود نرخ بیکاری در کشور باشیم.

نظر شما