شناسهٔ خبر: 106320 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تجهیزات انتخابات الکترونیک ماه آینده به شورای نگهبان ارسال می شود

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره زمان ارائه آزمایشی تجهیزات انتخابات الکترونیک از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان، افزود: قرار است این دستگاه‌ها در ماه آینده به شورای نگهبان ارائه شود.

به گزارش «نماینده» سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره برنامه‌های شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: وزارت کشور دستگاه‌هایی را در دوره گذشته برای انتخابات الکترونیکی آماده کرده و به دلیل اینکه این دستگاه‌ها از جهت فنی، امنیتی و حقوقی باید به تأیید شورای نگهبان برسد، وزارت کشور مشغول بررسی این دستگاه‌هاست تا نمونه‌ای از آن را برای تأیید و بررسی به شورای نگهبان ارسال کند.

وی درباره زمان ارائه آزمایشی تجهیزات انتخابات الکترونیک از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان، افزود: قرار است این دستگاه‌ها در ماه آینده به شورای نگهبان ارائه شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اظهار داشت: تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشی برگزاری انتخابات الکترونیک می‌بایست از نظر فنی در شورای نگهبان بررسی و مطرح شود؛ در صورتی که تأیید شد بحث‌های بعدی برگزاری انتخابات الکترونیک را پیگیری می‌کنیم.

ره‌پیک دستگاه‌‌های اخذ رأی را بخشی از روند انتخابات الکترونیک دانست و تأکید کرد: دوستان در وزارت کشور باید برنامه‌شان را بدهند که در کجاها و کدام حوزه‌های انتخابیه قرار است انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود. همه اینها باید به تأیید شورای نگهبان برسد و به هر میزانی که تأیید شد به همان میزان امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وجود دارد.

وی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در ۹ کلانشهر، گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در ۹ کلانشهر پیشنهادی است که دوستان مطرح کردند، اما بایستی مراحل طی و مشخص شود که در کجا و کدام حوزه‌های انتخابیه قابل استفاده است؛ ما هنوز در مورد حوزه‌های انتخابیه تصمیمی نگرفته‌ایم.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با تأکید بر اینکه هنوز در شورای نگهبان مشخص و تأیید نشده که اصل انتخابات الکترونیک در چه سطح و میزانی برگزار شود، گفت: در زمانی که دستگاه‌های برگزاری انتخابات الکترونیک به تأیید شورای نگهبان رسید، همراه با آن وزارت کشور هم باید نظراتش را بیان کند.

ره‌پیک در پایان خاطرنشان کرد: هنوز جدول زمانی برگزاری انتخابات الکترونیک از وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال نشده است.

نظر شما