شناسهٔ خبر: 106319 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نجابت:

بند بند برجام باید در مجلس ارزیابی شود/ عجله‌ای برای بررسی توافق هسته‌ای نداریم

نجابت 43 عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با بیان اینکه باید بند بند برجام در مجلس مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد، گفت: ما فعلاً عجله‌ای برای بررسی توافق هسته‌ای نداریم و باید نقاط قوت و ضعف آن را با دقت بررسی و مشخص کنیم.

به گزارش «نماینده» حسین نجابت نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی به تشریح جایگاه این کمیسیون در روند بررسی توافق هسته‌ای پرداخت و اظهار داشت: اولین جلسه کمیسیون ویژه فردا با دستور کار انتخابات هیأت‌رئیسه کمیسیون و همچنین نحوه کار و ورود کمیسیون به روند بررسی توافق هسته‌ای تشکیل می‌شود.

وی افزود: هر یک از نمایندگان مجلس الآن که هنوز تصمیمی درباره روند بررسی برجام اخذ نشده می‌توانند نظرات‌شان را به کمیسیون ویژه ارائه دهند.

نجابت با بیان اینکه باید بند بند برجام در مجلس و کمیسیون ویژه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: باید نقاط قوت و ضعف برجام مشخص شوند و کمیسیون باید گزارشی از روند بررسی برجام را تقدیم مجلس کند.

وی تصریح کرد: احتمالاً کارشناسان مختلف هسته‌ای برای حضور در کمیسیون ویژه و ارائه نظرات‌شان به مجلس دعوت خواهند شد، مانند بررسی سایر لوایح و طرح‌ها و موضوعات مختلف در کمیسیون‌های تخصصی؛ آیین‌نامه داخلی مجلس روند و چگونگی بررسی موضوعات در کمیسیون‌های ویژه را مشخص کرده است، کمیسیون ویژه حتی اگر بخواهد درباره کلیت «برجام» نظر مثبت و یا منفی بدهد باید اسناد مرتبط با آن را بررسی کند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مشی کمیسیون دقیقاً مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله در آنجا به یک جمع‌بندی برسیم و ساز و کار بررسی برجام را تدوین کنیم، یادآور شد: با توجه به اینکه لایحه «برجام» هنوز تقدیم مجلس نشده است لذا اینکه آیا برجام به صورت اصل ۸۵ بررسی شود یا نه بعد از تقدیم لایحه درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه درباره «برجام» طبق قانون کمیسیون‌های ویژه عمل خواهد شد، گفت: ما عجله‌ای برای بررسی و تصویب توافق هسته‌ای نداریم، ما فعلاً وقت داریم و هیچ محدودیتی در این زمینه برای مجلس تعریف نشده است، بعداً تصمیم گرفته خواهد شد که در چه حجمی و تا چه زمانی «برجام» در پارلمان بررسی شود.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: اینکه آیا قبل از اعلام نظر کنگره آمریکا یا بعد از آن، مجلس شورای اسلامی نظرش را درباره «برجام» اعلام کند، بعداً در این زمینه بحث و تصمیم‌گیری می‌شود، اما فعلاً باید با دقت توافق هسته‌ای را بررسی کنیم و عجله‌ای در آن نداشته باشیم.

 

نظر شما