شناسهٔ خبر: 106237 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آصفری:

انگلیس در دور جدید روابط با ایران از رفتار‌های گذشته خود عبرت بگیرد

آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: امیدواریم دولت انگلیس در دور جدید روابط خود با ایران از رفتار‌های گذشته خود عبرت گرفته باشد و دیگر به مسیر گذشته بازنگردد.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، گفت: نمایندگان مجلس درباره این موضوع متذکر هستند که اگر دولت انگلستان بخواهد سیاست‌های خصمانه و مداخله‌جویانه خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران مجددا دنبال کند و برنامه‌هایی برای ارتباط با جریان برانداز داشته باشد و دست به چنین اقداماتی بزند، مجلس شورای اسلامی وارد عمل شده و با یک طرح فوریتی خواستار بسته شدن این سفارت خواهد بود.  

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت انگلیس در دور جدید روابط خود با ایران از رفتار‌های گذشته خود عبرت گرفته باشد و دیگر به مسیر گذشته بازنگردد، زیرا در صورتی که مجلس موارد مشکوکی را مشاهده کند به نحو دیگری عمل خواهد کرد و این بار برگشت به عقب امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که هدف دولت انگلیس از برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران نه مقاصد اقتصادی است و نه فرهنگی، بلکه این کشور اهداف سیاسی خود را اعم از ایجاد اختلاف و سوء استفاده به نفع خود دنبال می‌کند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ارتباط با انگلیسی‌ها هیچ دستاوردی برای ما نداشته، اما بر حسب توافقی که دولت ایران با دولت انگلیس داشته، سفارتخانه‌ها بازگشایی خواهد شد، لذا مجلس در این حوزه مداخله نخواهد کرد، اما اگر اقدامات گذشته انگلیس دوباره تکرار شود خواستار لغو ارتباط سیاسی با انگستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما