شناسهٔ خبر: 106105 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

دستور کار خانه ملت در هفته آینده

وزرای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور در جلسات هفته آینده علنی مجلس به سوال نمایندگان پاسخ می‌دهند.

 به گزارش «نماینده»،  سوال ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و فامنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سوال محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان از وزیر کشور در دستور کار جلسه علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

انتخاب دو نفر از نمایندگان هر استان جهت عضویت در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر درشورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران در دستور کار جلسه هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور، طرح الحاق دو تبصره به ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند (ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح بند (ز) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیاتهای انضباطی نیروهای مسلح از دیگر دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده خواهد بود.

بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح جلوگیری ازپرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی‌ها، طرح اصلاح تبصره (۱) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور وطرح جرم سیاسی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دستور کار جلسه علنی مجلس برای هفته آینده است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده با حضور در کمیسیون های خاص و تخصصی به بررسی موارد زیر می پردازند:

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری:

اعضای کمیسیون یاد شده در جلسه روز یکشنبه هفته آینده، مشکلات دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران را با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه تهران، رییس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران و رهبر رییس سابق دانشگاه تهران بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده از مراکز آموزشی و دانشگاهی شهرستان های استان خراسان رضوی با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی بازدید خواهند کرد.

کمیسیون اجتماعی:

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یکشنبه هفته آینده به بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز می پردازند.

اعضای این کمیسیون همچنین روز سه شنبه هفته آینده لایحه تسری مواد (۷۹) و (۸۳) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می دهند.

کمیسیون اقتصادی:

ادامه بررسی طرح دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن در دستور کار جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

اعضای این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه هفته آینده مسایل و مشکلات مسکن مهر در خصوص تأمین منابع مالی آنان با حضور مسوولین ذیربط را بررسی می کنند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده به بررسی آخرین وضعیت گروه های تکفیری و سلفی با حضور مسوولین ذیربط می پردازند.

اعضای این کمیسیون همچنین در جلسه روز سه شنبه هفته آینده به آخرین اخبار و تحولات را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون انرژی:

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده «اساسنامه شرکت ملی نفت ایران» را با حضور مسوولین و کارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون، سه شنبه هفته آینده جلسه مشترکی با وزیر نفت و معاونان وی خواهند داشت.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات:

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده رسیدگی به طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته، رسیدگی به لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشوراستماع گزارش عملکرد، برنامه ها، مشکلات و نارسایی های منابع مالی سازمان تامین اجتماعی با حضور رییس و معاونین سازمان را در دستور کار دارند.

اعضای این کمیسیون؛ روز سه شنبه هفته آینده از وزیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت ارایه گزارش عملکرد، برنامه ها و وضعیت درآمدهای پیش بینی شده برای این وزارتخانه در بودجه سال ۱۳۹۴ دعوت می کنند.

کمیسیون بهداشت و درمان:

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز روز یکشنبه هفته آینده گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسوولین صندوق های بیمه گر در خصوص سلامت روان جامعه و چگونگی تأمین هزینه های درمانی بیماران را استماع می کنند.

اعضای این کمیسیون در جلسه یکشنبه هفته آینده به بررسی طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران و طرح نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی پردازند.

اعضای این کمیسیون همچنین در جلسه سه شنبه هفته آینده خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت می کنند تا به سوال محمد صالح جوکار، نماینده یزد پاسخ دهند.

اعضای کمیسیون یاد شده همچنین از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پاسخگویی به سوالات جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت، فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین، جعفر قادری نماینده شیراز، محمد حسن آصفری نماینده اراک، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، سید باقر حسینی نماینده زابل، احمد آریایی نژاد نماینده ملایر، شکرخدا موسوی نماینده اهواز، عبدالکریم هاشمی نماینده میناب، عوض حیدر پور نماینده شهرضا، محمد علی مددی نماینده میانه، حامد قادر مزی نماینده قروه، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و مجید جلیل سرقلعه نماینده لردگان عودت کرده اند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

اعضای کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده به شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیدگی می کنند.

اعضای این کمیسیون، طرح اصلاح ماده (۳) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی و روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران را بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در جلسه روز سه شنبه هفته اینده طرح شورای عالی استان ها درخصوص الحاق یک تبصره به ماده (۱۵) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاحی مصوب ۶/۷/۱۳۸۲ و طرح شورای عالی استانها درخصوص بند (۳) ماده (۲۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور را بررسی می کنند.

کمیسیون صنایع و معادن:

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده طرح اصلاح ماده (۳) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل وچهارم (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن و طرح اصلاح ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن و مسایل و مشکلات صنعت آلومینیوم را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین در جلسه سه شنبه هفته آینده وضعیت صنعت خودرو و صنایع وابسته و مشکلات قطعه سازان استان اردبیل را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون عمران:

اعضای کمیسیون عمران مجلس یکشنبه هفته آینده نشست مشترکی با اتحادیه قطارهای شهری جهت استماع گزارش عملکرد و برنامه های آینده این اتحادیه خواهند داشت و در نشستی دیگر روش های باروری ابر و کنترل آلاینده های ریزگرد را بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون مورد نظر، سه شنبه هفته آینده با دعوت از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و تقاضای استیضاح را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون فرهنگی:

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس یکشنبه هفته آینده انتخاب نمایندگان به عنوان عضو ناظر جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر و بررسی طرح حمایت ازمدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه های کشور را در دستور کار خواهند داشت.

اعضای این کمیسیون همچنین روز سه شنبه هفته آینده در سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شرکت خواهند کرد و نشستی با علما و مسوولین فرهنگی استان خراسان رضوی خواهند داشت.

این کمیسیون، همچنین در کارگروه خانواده، ورزش وجوانان با حضور وزیر ورزش و جوانان به تقاضای شماری از نمایندگان در مورد اتفاقات پیش آمده درمسابقه پایانی لیگ برتر رسیدگی می کند.

کمیسیون قضائی و حقوقی:

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه هفته آینده جلسه مشترکی با حضور مسوولان سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خواهند داشت.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک و رسیدگی به درخواست تقاضای تعدادی از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو را در دستور کار دارند.

اعضای کمیسیون یاد شده، سه شنبه هفته آینده لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی را بررسی خواهند کرد.

نظر شما