شناسهٔ خبر: 106020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

دستغیب: استاندار فارس قول داد معاونت زیارت استانداری منصوب شود

دستغیب43 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدیدی که استاندار فارس از حرم مطهر شاهچراغ(ع) داشتند، اعلام کردند که به زودی معاونت زیارت استانداری فارس منصوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» دکتر سید احمدرضا دستغیب در نشست هماهنگی اعضای شورای ستاد ملی دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: عملکرد معاونت زیارت استانداری فراتر از حوزه فرهنگی است و این معاونت در تعامل با دستگاه‌ها و همچنین در ارتباط با اشتغال پایدار و حوزه خدمات هم باید تلاش‌هایی انجام دهد که در این راستا پیشنهاداتی از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تهیه شده است.

نماینده مردم شیراز اظهار کرد: در زمان سال تحویل شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان حرم بودیم که با توجه به توسعه ایجاد شده در حرم کاملاً ملموس بود. همچنین یکی از برنامه‌های ثابت گردشگران داخلی و خارجی در شیراز بازدید از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است که توجه به معنویت و جاذبه فراوان معماری اسلامی ـ ایرانی فرصتی برای آن‌ها است تا از حرم بازدید کنند.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به طرح توسعه این آستان گفت: در مجموعه‌ای که در حال آزادسازی فضا برای طرح توسعه حرم مطهر هستیم پیش‌بینی‌هایی برای استقرار نهادهای فرهنگی و مذهبی انجام دادیم که این طرح به تصویب هیئت امنای آستان مقدس و همچنین تأیید تولیت و نماینده ولی فقیه در استان رسیده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین به درخواست‌هایی از سوی نهادهای مختلف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره و اظهار کرد: از سوی گروه‌های مختلفی از نقاط مختلف کشور درخواست می‌شود تا جهت برگزاری دوره‌های آموزشی خود به‌طور موقت مجموعه‌ای در اختیار آنان قرار گیرد که ما در این راستا از موجودی فعلی آستان استفاده کردیم و به یاری خدا تا یک ماه آینده مرکزی برای برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف در حرم مطهر راه‌اندازی خواهد شد.

رییس شورای اجرایی بین المجالس جهانی بیان کرد: در طرح جامع توسعه ۵۷ هکتاری حرم مطهر به موازات آزادسازی که در مجموعه بین‌الحرمین می‌شود، پیش‌بینی شده تا تمهیداتی برای احداث زائرسرای ارزان‌قیمت و مناسب برای استان‌ها و شهرستان‌های مختلف با کمک خیران انجام شود همچنین طوری تنظیم شده که مرکز همایش‌های آستان مقدس قابل دسترسی آسان برای زائران باشد.

دکتر دستغیب بر لزوم همکاری نزدیکتر دستگاه‌های مختلف با آستان مقدس تأکید و خاطرنشان کرد: ما در شب‌های قدر شاهد جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آستان شاهچراغ(ع) بودیم لذا باید زیرساخت‌های پذیرایی از این زائران فراهم شود که در این راستا باید راه‌های دسترسی حرم مطهر تسهیل شود.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید فضای نزدیکتر و تنگاتنگی با آستان حرم داشته باشند و دستگاه های ملی نوع نگاه خود را به مجموعه تغییر دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در طرح توسعه حرم از مشاوران غیر بومی استفاده می شود نیاز مردم و درخواست‌های آنان جهت عبور و مرور با پیش‌بینی‌ها در طراحی‌های طرح توسعه همخوانی ندارد که باید تلاش شود واقع بینانه تر نسبت به موضوع حرم نگاه کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که قشرهای مختلف جامعه که ارتباط منظمی را با آستان‌ها ندارند درگیر برنامه‌های دهه کرامت شوند و در این زمینه مشارکت کنند.

 

 

نظر شما