شناسهٔ خبر: 105845 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کفاشیان: نکونام می‌تواند مربی تیم ملی شود

کفاشیان، کی روش 43 رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نکونام به عنوان بازیکن با سایپا قرارداد بسته و وقتی کسی بازیکن است، نمی‌تواند در تیم ملی دستیار باشد.

به گزارش «نماینده»، علی کفاشیان رئیس فدارسیون فوتبال در حاشیه برنامه حمایت از کودکان کار در خصوص شکایت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از داوری گفت: روز گذشته در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به اصفهانیان تأکید کردیم که درباره داوری دقت شود چرا که این بازی‌ها حساس است اخیرا در بازی‌های لیگ اشتباهاتی از داوران دیدیم که تأثیر گذار بود و برای باشگاه‌ها سنگین تمام شد اما چون بازی تمام می‌شود نمی‌توانیم نتایج را تغییر دهیم.

وی افزود: ما با داوران خاطی و مربیانی که به ناحق علیه  داوران صحبت کنند برخورد می‌کنیم و تعهد لازم گرفته می‌شود تا از کسانی که خطا می‌کنند طبق آئین‌نامه برخورد شود.

کفاشیان همچنین درباره اینکه در رده‌بندی لیگ‌ها ایران پایین‌تر از قطر و امارات قرار گرفته نظر شما در این باره چیست، عنوان کرد: در سطح آسیا جزو کشورهای اول هستیم اما قطر و امارات سرمایه‌گذاری می‌کنند و هم از نظر سخت‌افزاری و جذب بازیکن از نظر مالی تواناتر رفتار می‌کنند. امیدوارم امسال با روندی که داریم به جایگاه خودمان برسیم. لیگ ایران قوی است و من امیدوارم با رعایت استانداردها جایگاه‌مان را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مسابقات جام ستارگان که به میزبانی ایران برگزار می‌شود و در پاسخ به این سؤال که هزینه برگزاری این مسابقه چطور تامین می‌شود، خاطرنشان کرد:برای این مسابقه اسپانسر خاصی وجود دارد که خودشان آن را تامین می‌کنند. هیچ کمک مالی از فدراسیون ایران صورت نمی‌گیرد. ما چند ملاقات در این هفته یا هفته آینده با مسئولان این مسابقه خواهیم داشت. فکر می‌کنم یک حرکت خوب فوتبالی در ایران صورت گرفته است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود در موضوع انتقال پادوانی و پریرا به سپاهان پولشویی اتفاق افتاده است، عنوان کرد:‌ما با هر گونه تبانی و پولشویی به شدت برخورد می‌کنیم و آئین‌نامه انضباطی، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق به شدت با این موارد برخورد می‌کنند. حتی به نحوی که کسانی که چنین کاری انجام می‌دهند دیگر نمی‌توانند فعالیتی در فوتبال داشته باشند. اما این اتفاق در شرایطی می‌افتد که همه چیز مستند باشد.

کفاشیان در رابطه با جلسه با اکبر هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: دیدار خوبی داشتیم. از طریق وزیر ورزش نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت زده شده بود تا موانع حق پخش برطرف شود او هم با سعه صدر و صحبت‌هایی که ما بیان کردیم گوش داد. همچنین اطلاعاتی در اختیار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشتیم که اگر هدف ما خصوصی‌سازی و حرفه‌ای شدن است باید حق پخش را حل کنیم.

وی در مورد اینکه آیا قرار است جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی اضافه شود، گفت: نکونام به عنوان بازیکن با سایپا قرارداد بسته و وقتی کسی بازیکن است نمی‌تواند در تیم ملی دستیار باشد. البته اگر کی‌روش به عنوان بازیکن یا دستیار از نکونام کمکی بخواهد او را جزو سرمایه‌های فوتبالمان می‌دانیم و استقبال می‌کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود چند بازیکن هپاتیتی در فوتبال ایران حضور دارند، عنوان کرد: کمیته پزشکی از تمام بازیکنان تست می‌گیرد و این مسئله جزو اسرار باشگاه‌هاست و ما اگر موردی وجود داشته باشد آن را به باشگاه منعکس می‌کنیم. در خیلی موارد مانع قانونی در مسیر فعالیت برخی از این نفرات وجود ندارد.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود یک بازیکن نفت تهران هپاتیت دارد، تاکید کرد:‌از این مسئله بی‌خبرم.

رئیس فدراسیون در ارتباط با اینکه آیا پاداش بازیکنان ملی افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: در جلسه دیروز هیأت رئیسه این پیشنهاد را مطرح کرد که دست ما برای افزایش پاداش‌هایی که نسبت به قبل داده شده، باز باشد و بتوانیم آن را افزایش دهیم. ما برای برخی پاداش را افزایش و برای برخی دیگر کاهش دادیم و بر اساس تورم پاداش‌ها هم باید بالا برود.

نظر شما