شناسهٔ خبر: 105783 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

جهانگیری در جلسه شورای اداری استانداری مازندران:

دولت اگر هیچ کاری انجام نمی‌داد اتمام مساله هسته‌ای برای یک دولت کافی است

جهانگیری// معاون اول رئیس جمهور: دولت روحانی اگر هیچ کاری انجام نمی‌داد اتمام موضوع هسته‌ای برای یک دولت کافی است.

به گزارش «نماینده» اسحاق جهانگیری شب گذشته در جلسه شورای اداری که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندرانی‌ها حق بزرگی بر گردن دولت دارند و شخص رئیس جمهور بارها عنوان کرده سال ۹۲ وقتی در جمع مردم مازندران وارد شدم متوجه شدم فضای انتخابات عوض شده و نمود تصمیم مردم ایران در مازندران تجلی یافت.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها در انتخابات سال ۹۲ از کسانی بودند که کار اصلی را انجام دادند، افزود: مازندران بانی جرقه این کار بود که به کشور هم منعکس و منجر به انتخاب روحانی شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت روحانی اگر هیچ کاری انجام نمی‌داد اتمام موضوع هسته‌ای برای یک دولت کافی است، گفت:‌ قبل از دولت یازدهم اعلام می‌کردند کشور در لبه پرتگاه قرار دارد و شرایط اقتصادی و فضای بین‌المللی به گونه‌ای بود که دشمن در فکر آسیب رساندن به کشور ما قرار داشت.

این مسئول با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم حل‌وفصل عزت‌مندانه پرونده هسته‌ای و تحقق خاص ملت ایران در جامعه بین‌الملل بود، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما پیچیده‌ترین مذاکرات تاریخ دیپلماسی دنیا را پشت‌سر گذاشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه این مذاکرات در حالی شکل گرفت که ایران در مقابل ۶ کشور قدرتمند دنیا قرار گرفته بود، ادامه داد:‌ گاهی آژانس و سازمان ملل هم در طرف دیگر مذاکرات قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای از مهم‌ترین افتخارات تاریخ ملت ایران است، خاطرنشان کرد: تیم مذاکرات هسته‌ای ما در آینده روند تعامل، گفت‌وگو و نحوه  دفاع ازحقوق ملت ایران را به رشته تحریر درمی‌آورد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید براینکه تربیت تیم مذاکره‌کننده یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: این نخستین‌بار است که کشوری از ذیل بند هفتم شورای امنیت سرافرازانه بیرون می‌آید.

این مسئول با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از استثنایی‌ترین دوران قدرت خود را سپری می‌کند، افزود: ایران در مسائل بسیاری از کشورهای منطقه حرف اول را می‌زند چرا که رهبری معظم انقلاب به گونه‌ای توانسته‌اند کشور را اداره کنند که قدرت ما برای منطقه و جهان مشخص شود.

جهانگیری با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد با تحریم‌ها می‌تواند اقتصاد ایران را فلج کرده و کاری کند که ملت ایران لب اعتراض بگشایند، گفت: مردم همراهی کردند و رئیس جمهور با تدبیری بر سرکار آمد که توانست از فرصت‌ها استفاده کرده و مذاکرات را به نتیجه مطلوب برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این مسئله برای آمریکایی‌ها نهادینه شده که بدون ایران نمی‌توان با داعش مبارزه کرد، ادامه داد: باید از موقعیت پس از تحریم دفاع کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه چالش‌های جدی در اقتصاد داریم و بی‌کاری مردم کشور ما را رنج می‌دهد، تصریح کرد: وقتی مسئولیت پذیرفتیم باید برای توسعه ایران برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه نتانیاهو تنها کسی است که پس از توافق هسته‌ای به آب و آتش می‌زند که جلوی این توافق را بگیرد، اظهار کرد: باید شرایطی که بعد از توافق هسته‌ای به وجود آمده را مدیریت کنیم تا این افراد نتوانند به اهداف خود دست یابند.

جهانگیری با اشاره به موج سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی و آسیایی در کشور افزود: دیگران می‌دانند در ایران چه شرایطی اعم از منابع و زیرساخت‌ها وجود دارد و برای به دست آوردن فرصت کار در ایران گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.

وی با بیان اینکه نسخه شفابخشی به نام اقتصاد مقاومتی داریم که باید برای صادرات و تولید از آن بهره ببریم، گفت: مازندران می‌تواند دهها میلیارد دلار طرح داشته باشد و این طرح‌ها را به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد دهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته جاری جلسه مشترک دولت با استانداران برگزار می‌شود، ادامه داد: سال ۹۴ بعد از انقلاب اسلامی سخت‌ترین سال از نظر اقتصادی است.

این مسئول با بیان اینکه از منابع نفتی بد مصرف شده است، تصریح کرد: منابعی که می‌توانست ایران را به شکوفایی برساند بلای جان شده و امروز گرفتار این بلا هستیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه این سال سخت را باید با مدیران خوب مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و ارزیابی دولت از مدیران استانی در میزان موفقیت در این مسیر است.

وی با بیان اینکه در بودجه‌های جاری سخت‌ترین شرایط را برای دستگا‌ه‌های اجرایی اعمال می‌کنیم، گفت: البته این اوضاع قابل گذر است و از پایان امسال با رشد شتابان در رشد اقتصادی با روند کاهش تورم مواجه خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید براینکه باید دولت الکترونیک ایجاد و با فساد مبارزه کنیم، ادامه داد: حرکت مبارزه با فساد را متوقف نمی‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه با سر دادن شعار نمی‌توان با فساد اقتصادی مبارزه کرد، تصریح کرد: مازندران باید در جلوگیری از زمین‌خواری حساسیت داشته باشد و این استان از استان‌های خوب در مبارزه با موضوع زمین‌خواری است.

جهانگیری با بیان اینکه ما مخالف آرامش و ویلاسازی مردم نیستیم، افزود: اما با زدوبندهای اداری که به ناحق صورت می‌گیرد مخالفت و مبارزه می‌کنیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه مازندران استان مهم و پرظرفیتی است که می‌تواند از استان‌های اول توسعه در کشور باشد، خاطرنشان کرد: برای مدیریت کشور اتفاق بدی است که مردم فاصله ۲۰۰ کیلومتری در محورهای مازندران را طی ۱۴ یا ۱۵ ساعت عبور کنند.

نظر شما