شناسهٔ خبر: 105737 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برخی پروژه پشیمان‌سازی را در کشور دنبال می‌کنند

مهرداد بذرپاش43 نماینده مردم تهران گفت: برخی‌ها پروژه پشیمان‌سازی را در کشور دنبال می‌کنند و می‌خواهند نشان دهند ملت پشیمان است در حالی که این افراد خودشان خسته و پشیمان شده‌اند.

به گزارش «نماینده» مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به روند مذاکرات ایران با کشورهای غربی اظهار داشت: در هر دوره ای مذاکرات ایران با طرف های غربی اهداف مختلفی را داشته است، در دوران احمدی‌نژاد یعنی از سال ۸۱ تا سال ۸۹ هدف از مذاکرات جلوگیری از صدور قطعنامه بود و از سال ۸۹ تاکنون نیز هدف مذاکرات رفع تحریم‌های مادر نسل ۳ یعنی تحریم های قطعنامه ۱۹۲۹ است.

وی با بیان اینکه همه این تحریم ها و مذاکرات نیاتی را از سوی وضع کننده تحریم ها در برداشت، افزود: ما باید ببینیم چه مسئله ای باعث شده که تحریم ها در این دوره ها اعمال شود، فعالیت هسته‌ای ما که سال‌ها قبل‌تر از آن آغاز شده بود شما که دغدغه دارید و نگران هستید و برعکس آنان که دل‌ آرام هستند باید ببینند چه شد که این تحریم ها به خصوص تحریم های سال ۱۹۲۹ که مشکلات عدیده ای را برای کشور و نظام بانکی ایجاد کرده است علیه ما صورت گرفت.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: بعد از انتخابات سال ۸۸ با توجه به اتفاقاتی که در تهران و شهرهای بزرگ تهران رخ داد اوباما رسماً اعلام کرد حکومت ایران مشروعیت ندارد؛ وزرای کشورهایی مانند انگلیس و آلمان نیز چنین حرف‌هایی را زدند و وزیر دفاع آلمان وقیع تر از همه اعلام کرد حالا که مردم در خیابان‌ها هستند می‌توانیم با تحریم به حکومت ایران فشار بیاوریم ،برخی‌ها از همین آقازاده ها در لندن به غربی ها اطلاعات می دانند و می گفتند اگر ایران را در حال حاضر تحریم کنید حکومت در مقابل جنبش سبز سر تعظیم فرود می آورد.

بذرپاش با بیان اینکه تحریم ۱۹۲۹ به شکلی غیر قانونی و بدون ارجاع به شورای حکام علیه ایران وضع شد،گفت: آقای روحانی  که آن زمان مسئولیتی در جایگاه های امنیتی کشور داشتند، خوب می‌دانند که سهم سران فتنه در این تحریم ها  چقدر است اما امروز دوستان می گویند دیگران در گذشته خراب کردند و ما داریم آباد می‌کنیم، پس آدرس غلط ندهند.

وی درباره تاثیرگذاری تحریم های نسل سوم  پس از قطع نامه ۱۹۲۹ نیز گفت: باید دید دلیل تاثیرگذاری این تحریم ها چه بوده است، آیا تحریم‌ها متفاوت‌تر شده یا آمریکا قوی‌تر و ما ضعیف تر شدیم، نه علت تاثیرگذاری این تحریم ها این است که  امروز سازمان‌ تحریم‌ها قوی‌تر شد زیرا اطلاعات کشور توسط برخی‌ها در اختیار طرف مقابل گذاشته شد و الا شرکت های ایرانی و شخصیت های ایرانی قبل از آن با اسامی مستعار به راحتی فعالیت می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به روند مذاکرات در دولت‌ های قبل تصریح کرد: مجادله هسته‌ای ما با طرف قبلی  از سال ۸۲ و در دولت اصلاحات آغاز شد پس مجادله‌ای را که در آن زمان آغاز شده را به دولت گذشته نسبت ندهیم و نگوییم دولت قبل خراب کرده و ما داریم درست می‌کنیم. البته انتقاداتی نسبت به دولت قبل وجود دارد ولی نباید در این مورد اشتباه کرد.

وی با اشاره به پروژه برخی در این دوران گفت: برخی‌ها پروژه پشیمان‌سازی را در کشور دنبال می کنند و می‌خواهند نشان دهند ملت پشیمان است در حالی که این افراد خودشان خسته و پشیمان شده‌اند و البته خودشان بیشترین سهم را در اتفاقات گذشته داشته‌اند.

نماینده مردم تهران در این زمینه خاطر نشان کرد: در بحث هسته ای و اقتصادی شاهد پروژه پشیمان‌سازی و اشتباه جا انداختن تصمیماتی که نظام در گذشته گرفته شده است، هستیم. یکی از مسئولان درباره هدفمندی یارانه ها گفته است که شبی که می خواهیم یارانه دهیم عزا می گیریم آیا برای برگرداندن پول ملت به خودشان باید عزا گرفت.

بذرپاش با اشاره به اینکه باید کارهای خوب دولت گذشته را هم ببینیم، یادآور شد: سیاه‌نمایی هم حدی دارد، سیاه نمایی زیاد سطح انتظار مردم را بالا می برد و دولت موفق دولتی است که انتظارات مردم را مدیریت کند.لذا این مدل حکومت داری که همه مسائل گذشته را سیاه جلوه دهیم به ضرر دولت است.

وی افزود: اینکه گذشته را سراسر سیاه نشان دهیم درست نیست در این موارد عدد و آمار حرف می‌زند یکباره دیدیم شاخص و آمار کشور مسائلی را گفتند که به ضرر دولت می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بورس با حرف تکان نمی خورد، به شاخص بورس کشور اشاره و تصریح کرد: بعد از توافق در آذرماه ماه سال ۹۲ شاخص کل بورس ۸۲ هزار و ۵۰۰ و امروز در حدود ۶۵ هزار و ۳۰۰ واحد است یعنی ۲۴ هزار کاهش داشته ببینید یعنی این میزان از دارایی‌های مردم بعد از توافق ژنو از دست رفته است، پس ادعای اینکه دیگران کار بلد نبودند و ما هستیم در این گونه شاخص ها خود را نشان می دهد.

بذرپاش در پایان گفت: اینقدر که با آمریکایی ها با ادب و مودبانه صحبت می کنند با منتقدان اینگونه برخورد نمی کنند، در کنگره وزیر امور خارجه، انرژی و دارایی را انگار بازجویی می‌کنند ما اگر چنین کاری کنیم خون‌مان مباح می‌‌شود، هر جا از وزیر دعوت کردیم نفر دوم تیم مذاکره کننده را می فرستند.

نظر شما