شناسهٔ خبر: 105688 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقاجری:

کارنامه دولت در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نیست/ اقتصاد مقاومتی در حد حرف باقی مانده است

آقاجری نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس گفت: کارنامه دولت در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نیست و علاوه بر اینکه اقتصاد مقاومتی در حد حرف باقی مانده ما شاهد افزایش بیکاری و عدم توجه به معیشت اقشار ضعیف جامعه هستیم.

به گزارش «نماینده» حبیب آقاجری نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی گفت: کارنامه دولت در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نیست و با وجود گذشت به بیش از دو سال از عمر دولت یکی از مسائلی که به فراموشی سپرده شده امور اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌ها در داخل اما متأسفانه از آنها در جهت بهبود وضعیت اقتصادی بهره گرفته نشده و اگر چه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در این دولت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد اما توجهی به آن صورت نگرفت و همه چیز در حد حرف باقی ماند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: مسئولین در حوزه اقتصاد مقاومتی مسائلی را مطرح می‌کند اما هیچ اقدامی از سوی آنان تاکنون صورت نگرفته است.

آغاجری خاطر نشان کرد: اگر چه رشد تورم در کشور کم شده اما تورم همچنان وجود دارد و رکود اقتصادی نیز همچنان پابرجاست.

وی افزود: گره زدن مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و بحث توافق و اینکه یک شبه همه مشکلات حل می‌شود کار درستی نیست و در توافقی هم که انجام شده آنچه که رهبر انقلاب فرمودند که تحریم‌ها باید به صورت یکجا لغو شود محقق نشده و تحریم‌های به صورت مرحله‌ای و با تایید آژانس لغو خواهد شد و همه چیز منوط به تایید یا عدم تایید آژانس است و معلوم نیست که باید تا چه زمان منتظر لغو تحریم‌ها ماند.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان باید در حوزه مسائل اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشند و تولید داخلی و اشتغال را مدنظر قرار دهند.

آقاجری خاطر نشان کرد: متأسفانه بسیاری از مسئولین نگاهشان به بیرون است تا از خارج از مشکلات اقتصادی داخل را حل کنند و بسیاری از آنها اعتقادی به این امر ندارند که ما با تکیه به ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

مشکل ما همین باورهاست چون باورهای مسئولان به استفاده از توان خارجی است وضعیت همین است که می‌بینیم.

وی در پایان گفت: وضعیت معیشت اقشار ضعیف جامعه در تصمیمات دولت جایی ندارد و ما همواره شاهد وجود گرانی، رکود و افزایش بی‌کاری در جامعه هستیم و در بحث اشتغال نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه ما شاهد افزایش بی‌کاری در جامعه هستیم. و با چنین وضعیتی نمی‌توان گفت که شرایط اقتصادی کشور بهبود یافته است.

نظر شما