شناسهٔ خبر: 105561 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ظریف فردا به مسکو می رود

سفیر ایران در روسیه از سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش «نماینده» "مهدی سنایی"  سفیر ایران در روسیه از سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو در روز دوشنبه خبر داد.

سفیر ایران در روسیه افزود: هدف از این سفر رایزنی درباره مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و تحکیم روابط میان دو کشور دوست و همسایه است.
 
وی گفت: ظریف در این سفر با همتای روس خود و مقامات روسیه درباره تعمیق روابط دو جانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر مذاکره خواهد کرد.
 
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: رایزنی درباره جمع بندی هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ و همکاری‌های دو کشور در این زمینه و نیز تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه در دستور کار این سفر قرار دارد.
 
سنایی افزود: ایران و روسیه کشورهای دوست و همسایه هستند و روسیه همواره نقش مثبت و سازنده‌ای در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرده است.
 
وی گفت: با وجود کم شدن مناسبات تجاری ایران و روسیه در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳؛ این مناسبات در دو سال اخیر افزایش یافته است و زمینه‌های متعددی برای گسترش این همکاری‌ها وجود دارد.
 
وزیر خارجه کشورمان بامداد دوشنبه از تهران عازم مسکو می‌شود و بلافاصله با  سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار می کند. دو طرف سپس در نشست مشترک خبری شرکت خواهند کرد.

نظر شما