شناسهٔ خبر: 105463 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دولت قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا که ماههاه پیش ابلاغ شده را اجرا کند

ضرغام صادقی43 نماینده شیراز و عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: از دولت محترم می خواهم قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین قانون مبارزه با قاچاق که ماهها پیش ابلاغ شده را اجرا نمایند تا به سلامت اداری و نشاط اجتماعی منجر شود

به گزارش «نماینده» نطق میان‌دستور ضرغام صادقی در جلسه علنی امروز مجلس، به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

« هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا * الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاهِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا» (کهف – ۱۰۴)

ضمن تبریک دهه کرامت؛ بیست و پنج سال پیش در چنین روزهایی شاهد بازگشت شکوهمندانه پرستوهای دربند به ایران عزیز بودیم. پرستوهایی از جنس آدمی و از تبار عشق و ایمان و ایثار که بهترین سال های عمرشان را در جبهه های جنگ گذراندن و به اسارت دشمن درآمدند. با استقامت و پایداری و انس با قرآن و نهج البلاغه و مفاتیح و نماز شب اسارت را به پایگاه ایدئولوژیکی خود تبدیل نمودند و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ آزادگان آزموده ترین فرزندان این ملت شدند.

ضمن تشکر از استقبال بی نظیر ملت شریف ایران اسلامی از این دلاورمردان، گلایۀ این عزیزان از ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت عدم توجه به شأن و جایگاه و انتظارات آنان باقی است.

گرامی می داریم این ایام و یاد شهدای عزیز آزاده و ابر فیاض دوران اسارت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی که چون چشمه ای جوشانی در دوران اسارت تسکینی برای آلام آزادگان بود.

مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما         غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما

در قضیه مذاکرات هسته ای و آنچه به برجام مربوط می شود، اکنون وظیفه ما ضمن تشکر از زحمات و تلاش تیم مذاکره کننده ایرانی این است که متن برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را با دقت کارشناسی و احساس تعهد نسبت به مصالح کشور بررسی کنیم . مجلس شورای اسلامی با مصوبه ای که به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده عزم و اراده خود را برای صیانت از حقوق ملی و استقلال کشور به ظهور رسانده و اکنون نیز با تأمین مقدمات لازم برای تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام، آمادگی لازم را برای انجام وظیفه قانونی خود اعلام کرده است.

آنچه مهم است اصرار و پافشاری دولت و مجلس و همه ارکان نظام بر اصول و ارزشهای انقلاب در همه ابعاد آن است.

اینکه آیا به نتایج و آثار مطالب گفته شده در دهمین نطق اینجانب در مجلس توسط مسئولین می توان امیدوار بود یا نه؟! می بایست مردم شریف قضاوت نمایند. اما به حسب وظیفه و تکلیف بیان می دارم. وَ ما عَلَیکَ إلَّا البَلاغُ المُبینِ -

از دولت محترم می خواهم قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین قانون مبارزه با قاچاق که ماهها پیش ابلاغ شده را اجرا نمایند تا به سلامت اداری و نشاط اجتماعی منجر شود. آثار واقعی و اعتقاد قلبی اقتصاد مقاومتی را می بایست در برنامه پیشنهادی دولت در برنامه ششم مشاهده کرد.

افزایش نقدینگی و واردات بی رویه به داخل کشور می توانند آسیب جدی به وضعیت معیشتی و اقتصاد کشور وارد نمایند. تدبیر مدیریتی ایجاب می نماید که کنترل در این زمینه بعمل آید.

از دولت محترم می خواهم بهبود معیشت، تأمین مسکن، درمان و استخدام فرزندان بازنشستگان لشکری و کشور و همچنین افزایش حقوق سالیانۀ آنان را متناسب با شاغلین در برنامه پنج ساله ششم و بودجه سنواتی منظور فرماید.

از رئیس جمهور می خواهم که خرید تضمینی دام، اعتبارات لازم جهت آب شرب و دام و تأمین علوفه و همچنین رفع مشکل ایل راه های جامعه عشایری را مدنظر داشته باشند.

از رئیس جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهیم تکلیف نیروهای حق التدریسی را مشخص نماید.

کشاورزان استان فارس و شهرستان شیراز همچنان منتظر تصمیم گیری و اعمال نظر و دخالت وزیر محترم کشاورزی جناب آقای مهندس حجتی هستند.

پوشش بیمه محصولات کشاورزی، استمهال وام های کشاورزی، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی آنان، تسهیلات بانکی برای آبیاری نوین و قطره ای و حمایت از کشاورزان و دامپروران منطقه ای چه وقت محقق خواهد شد؟ اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد شکل گیرد یقیناً یکی از مهمترین ارکان آن احیاء کشاورزی و بروزرسانی مدیریتی در این عرصه می باشد و استمداد طلبیدن از کشاورزان و از طرفی حمایت نمودن جدی و ملموس از کشاورزان و دامپروران است.

فارس قطب کشاورزی ایران هنوز هم منتظر حضور و جدیت در عمل وزیر محترم کشاورزی و همکاران ایشان در فارس است.

صنایع و معادن فارس هم اگرچه به حسب ظاهر زنده است اما نیازمند به احیاء و توجه ویژه می باشد. تولید و صنایع تولیدی ما نیاز مبرم به سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دارند. بانکها و مؤسسات مالی می بایست صنایع و و احدهای تولیدی ما را در شرایط کنونی بهتر درک نمایند و فشارها را زیادتر نکنند. این ایام زمان حمایت و همکاری با واحدهای تولیدی است تا اشتغال به خطر نیفتد و بیکاری تشدید نشود و جوانان و بانوان فارغ التحصیل بیکار ما امید به زندگی مناسبی داشته باشند. رفع موانع تولید و احیاء معادن و واحدهای تولیدی برای تقویت نگاه به درون و درون زا بودن اقتصاد مقاومتی را پاس بداریم.

نیروی انسانی استان فارس بدون حمایت های مادی و معنوی از این نخبگان بی انگیزه می شود. از هیأت دولت و وزیران محترم بخصوص وزراء محترم علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم که در زمینه های اقتصادی و معیشتی طرح های پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی و هنری اعتبارات و جایگاه معنوی و شأن و منزلت آنان اهتمام ویژه داشته باشند.

از وزیر محترم ورزش و جوانان می خواهیم با تزریق اعتبارات به ورزشگاه میانرود کمک نمایند تا سریعاً مورد استفاده جوانان قرار گیرد.

از وزیر محترم نیرو می خواهیم که خط دوم آبرسانی به شهر شیراز را با اختصاص اعتبار ویژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسانند.

از وزیر محترم کشور می خواهیم برای قطار شهری شیراز اعتبارات لازم را در نظر گیرند.

وزیر محترم راه و شهرسازی قول حمایت اعتباری آزادراه شیراز – اصفهان را عملیاتی نمایند تا مردم آثار قول های داده شده را حس نمایند.

از وزیر محترم بهداشت می خواهیم مشکلات و نواقص طرح پزشک خانواده را برطرف نمایند تا مردم و تیم پزشکی به این طرح اعتماد و همراهی بیشتری داشته باشند.

اگرچه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان فارس و شهر شیراز می توانند مزیت ویژه برای ما محسوب شود و منجر به کاهش بیکاری در این سامان شود ولی متأسفانه تاکنون نتوانسته ایم تحولی را در این بخش ببینیم. فقط اشاره به افزایش آمار گردشگران بدون تمهیدات و تهیه زیرساخت های لازم برای گردشگری ما را به جایی  نمی رساند. ابتداء زیرساخت ها و مشوق های لازم را می بایست فراهم نمائیم تا زمینه تحول عمیق و بنیادین و اشتغال پایدار مستمر ایجاد گردد.

در پایان این نکته را یادآوری می نمایم که آنچه برای فارس و شهر شیراز بیش از هر خبری به آن نیاز است همدلی و همزبانی و اتحاد و انسجام حول توسعه فارس و تشکیل انجمن توسعه فارس با مشارکت تمامی دلسوزان و گروههای سیاسی فارس بدور از تنش و افراطی گری است.

والسلام علی من اتبع الهدی

بیست و پنجم مردادماه  ۱۳۹۴

 

 

نظر شما