شناسهٔ خبر: 105307 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

پیگیری اخراج لارستانی ها از کشورهای حاشیه خلیج فارس

جعفرپور43 در پی اخراج اجباری و بدون دلیل ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس، دکترجعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای خطاب به دکتر ظریف وزیر امور خارجه خواستار پیگیری هرچه سریعتر موضوع به هر طریق ممکن گردیده است.

به گزارش «نماینده» در پی  اخراج اجباری و بدون دلیل ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس، دکترجعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای خطاب به دکتر ظریف وزیر  امور خارجه خواستار پیگیری هرچه سریعتر موضوع به هر طریق ممکن گردیده است.

در این نامه آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه

با سلام تحیت

احتراما، همانگونه که مطلعید اکثر ایرانیان ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس مربوط به حوزه انتخابیه اینجانب یعنی شهرهای لارستان، خنج و گراش می‌باشند که سالیان طولانی در این کشورها با پاکدستی به فعالیت‌های اقتصادی مشغول می‌باشند و همه‌گونه مقررات و قوانین جاری این کشورها را رعایت می‌نمایند و در واقع رشد و شکوفایی حال حاضر این ممالک تا حد زیادی مرهون فعالیت ایرانیان شاغل در آن مناطق می‌باشد. با این وجود متاسفانه هر از گاهی، موجی از برخوردهای غیر موجه و ناعادلانه با این هموطنان در برخی از شیخ‌نشین‌ها به راه افتاده و سیل اخراج هموطنان زحمتکش خود را از این مناطق شاهد می‌شویم که عمدتا ناشی از تصمیمات سیاسی مسئولان آن جزایر می‌باشد و نتیجه آن از دست رفتن سرمایه و اندوخته یک عمر تلاش هموطنان ایرانی است که ناچار به ترک اجباری از کشورهایی می‌شوند که به صورت قانونی در آن اقامت دارند. آخرین بار 2 سال پیش که این جریان آغاز شد با مکاتبه و پیگیری اینجانب با مسئولان وزارتخانه و تلاش قابل تقدیر همکاران شما این روند نا‌موجه متوقف شد؛ اخیرا از حدود یک ماه گذشته متاسفانه شاهد موج جدید اخراج و برخورد تحقیرآمیز با هموطنان در العین، شارجه و ابوظبی از مجموعه امارات متحده عربی هستیم که وظیفه انسانی و قانونی دولت جمهوری اسلامی را موظف به حمایت از حقوق شهروندان خود می‌نماید.

از این رو خواهشمند است دستور فرمایید از هر طریق ممکن برای صیانت از حقوق شهروندان جمهوری اسلامی در مناطق نامبرده و توجه کشورهای کوچک اطراف به مکانت و جایگاه جمهوری اسلامی در جهان و منطقه اقدامات لازم معمول گردد./الف

باتشکر

جمشید جعفرپور

111

نظر شما