شناسهٔ خبر: 105304 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی :

سخنان اخیر مایکل لدین سند خودفروشی کسانی است که تنها نام ایرانی دارند

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه داعش به شمال عراق حمله شیمیایی کرده، محصول حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و غربی‌ها از این گروه تروریستی است.

به گزارش «نماینده» علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مایکل لدین (مشاور سابق امنیت ملی آمریکا) پیرامون ارتباط سران فتنه با آمریکا اظهار داشت: اگر مطالب ادعا شده مستند باشد و در واقع بر اساس استناد این اتفاق رخ داده باشد، نشان‌دهنده خودفروشی عناصری است که نام ایرانی دارند.

وی افزود: هر مقامی در هر شرایطی اگر چنین اقدامی را انجام داده باشد، حتما باید مستند باشد و در واقع اصل عملکرد سران فتنه در جهت‌گیری خلاف منافع ملی ما بود.

بروجردی با بیان اینکه اقدامات سران فتنه، پیروزی بزرگ سال ۸۸ را در کام ملت ایران تلخ کرد، گفت: این حادثه تلخ هم برای آیندگان عبرت‌آموز است و هم اینکه کسانی که در این مسیر اشتباه گام برداشتند، باید از مسیر خود برگشته و از ملت ایران عذرخواهی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص استفاده داعش از سلاح شیمیایی در شمال عراق نیز گفت: فکر می‌کنم جبهة النصره، داعش و تکفیری‌ها در سوریه شبیه این اقدام را انجام داده‌اند و اینکه در شمال عراق چنین حادثه‌ای رخ داده باشد، بعید نیست و این شرایط محصول حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و غربی‌ها از گروه تروریستی داعش است.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه بسیاری از آنها از کشورهای اروپایی آمده‌اند، این خطر متوجه همه جوامع غربی نیز می‌شود.

بروجردی همچنین در خصوص حمله ترکیه به مرزهای سوریه و تاثیر آن در اقدامات اخیر داعش گفت: سیاست‌های ترکیه در ارتباط با عراق و سوریه بسیار شناور است و در شرایط فعلی، ترکیه  از امنیت خود احساس نگرانی می‌کند، البته ترکیه گام جدیدی را در این خصوص برداشته است ولی بنده به این تحرکات که یک مقابله جدی با داعش است خوشبین نیستم.

نظر شما