شناسهٔ خبر: 105246 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کلایو اوون «برادوی» را تجربه می‌کند

کلایو اون نمایش «زمان گذشته» اثر هارولد پینتر با حضور کلایو اوون بازیگر سینمای جهان و آهنگسازی تام یورک خواننده و نوازنده بر صحنه تئاتر برادوی اجرا خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، قرار است کلایو اوون بازیگر شناخته‌شده سینمای جهان اولین حضور خود بر صحنه تئاتر برادوی را با ایفای نقش در بازتولید نمایشنامه «زمان گذشته» اثر هارولد پینتر تجربه کند. همچنین تام یورک، مرد اول گروه مطرح موسیقی «ردیوهد» هم قرار است آهنگسازی این اجرا را عهده‌دار باشد و موسیقی اورجینالی برای این اثر نمایشی بسازد.

داگلاس هوگ قرار است کارگردانی این نمایشنامه را که در سال ۱۹۷۱ نوشته شده، انجام دهد. علاوه بر کلایو اوون، کلی ریلی و ایو بست نیز در نمایش «زمان گذشته» به ایفای نقش خواهند پرداخت.  

«زمان گذشته» روایتگر داستان زوجی است که روزی میزبان دوست ۲۰ سال پیش زن خانواده می‌شوند. همسر زن که قبلا این مهمان را ندیده بود در جریان خاطرات و اتفاقات ۲۰ سال پیش همسر خود با این دوست قدیمی می‌شود و این روند آرام آرام تقابلی بین آنها، شکل می‌دهد.

​ اجرای نمایش «زمان گذشته» اولین تجربه حضور در برادوی برای کلایو اوون و تام یورک، خواهد بود. این نمایش از روز ۲۹ ماه نوامبر (۸ آذرماه) اجرای عمومی خود را آغاز خواهد کرد.

یورک درباره اولین تجربه حضور خود در تئاتر برادوی چنین گفته است: برای من تجربه درخشانی است که با داگلاس هوگ اولین کار خود در برادوی را سپری کنم. سعی می‌کنم از ملودی‌های عاشقانه و نوستالژیک بر اساس ریتم مدنظر هارولد پینتر در این نمایشنامه، استفاده کنم.

تام یورک در حالی قرار است اولین تجربه آهنگسازی خود را در تئاتر برادوی تجربه کند که تئاتر برادوی میزبان خوانندگان و آهنگسازان مطرح و شناخته شده‌ دیگری نظیر فیلیپ گلاس و گلوریا استفان نیز هست که با نمایش‌های موزیکال موفقی بر صحنه تئاتر برادوی حضور دارند.

نظر شما