شناسهٔ خبر: 105229 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسائل اجتماعی می تواند در جهت‌دهی به آرای مردم موثر باشد

سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ما باید آسیب‌ها و معضلات و مختصات جامعه را ببینیم و سپس متناسب با آن طرحی ارائه دهیم ، زیرا توقعات و مشکلات امروز مردم با گذشته تفاوت دارد.

به گزارش «نماینده» "پرویز سروری" قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درمورد عوامل موثر بر حضور مردم در انتخابات مجلس دهم گفت: هر اندازه که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، پیچیدگی‌ها در زندگی مردم  و چالش‌های میان ما و دشمن بیشتر، شدیدتر و عمیق‌تر می شود و در نتیجه سطح بصیرت و توقعات مردم از نظام، دولت و نمایندگان افزایش می‌یابد.

سروری اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و کشورمان چندین عامل می‌تواند بر افزایش حضور مردم در انتخابات مجلس دهم موثر باشد؛ اول اینکه امروز دنیا در وضعیت ناامنی به سر می‌برد بنابراین مسئله امنیت از اهمیت خاصی برخوردار است و هر دولت و نماینده‌ای که بتواند در این زمینه نظرات مفیدی را ارائه دهد، موفق‌تر است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، وضعیت اقتصادی است که با بی‌مبالاتی برخی مسئولین و سیاستمداران با مذاکرات هسته‌ای گره‌ بسیار محکمی خورده که موجب رکود و تورم در جامعه شده است لذا هر جریان یا گروهی برای گره‌گشایی این مسئله نظرات عملی ارائه دهد، موفق‌تر است.

سروری تصریح کرد: امروزه دشمن همه‌ی ظرفیت‌هایش را برای به زانو درآوردن ایران اسلامی بکار گرفته است و تنها راه برون‌رفت از این موقعیت، عملی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی و رونق دادن به معیشت مردم و اقتصاد با تقویت تولید داخلی و استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور است.

وی اظهار کرد: از مسائل دیگر که حائز اهمیت است، مسائل اجتماعی است چرا که امروز موضوع اعتیاد،  قاچاق کالا،  توسعه ناهنجاری‌های اجتماعی  و ترویج فرهنگ غرب از معضلات اجتماعی است که رفته رفته در راس مطالبات مردم  قرار می‌گیرد، بنابراین ارائه راهکارهایی در این زمینه هم می‌تواند در جهت‌دهی به آرای مردم موثر باشد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت:  ما باید آسیب‌ها و معضلات و مختصات جامعه را ببینیم و سپس متناسب با آن طرحی ارائه دهیم، زیرا توقعات و مشکلات امروز مردم با گذشته تفاوت دارد.

وی در رابطه با مشکلات امروز جامعه ما گفت: امروز مسئله کم‌آبی و خشکی دریاچه‌ها مثل دریاچه ارومیه، محیط زیست و موضوعات این چنینی در راس مسائل جامعه قرار دارد، شاید در ۳۰-۴۰ سال گذشته اساسا این موضوع برای مردم اهمیتی نداشت و فقط برای نخبگان ما موضوعیت داشت،  پس داشتن طرح و برنامه می‌تواند بر بالا بردن حضور مردم در انتخابات مجلس دهم موثر باشد.

نظر شما