شناسهٔ خبر: 105203 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

واکنش سخنگوی حزب حامی دولت از کارت زرد مجلس به طیب نیا

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه بخشهایی از نمایندگان مجلس از واقعیات جامعه کمتر خبر دارند و از میزان محبوبیت گفتمان اعتدال بی‌اطلاعند، گفت: کارت زرد به وزیر اقتصاد کج‌سلیقگی سیاسی بود.

به گزارش «نماینده» غلامعلی دهقان درباره روند سوال و کارت زرد نمایندگان مجلس به وزرای دولت اظهار کرد: در عرصه سیاست‌ورزی کشور، هر سه قوه شأن و منزلت بالایی دارند و هر کدام هم وظایف خاص خود را دارا هستند بنابراین نباید به گونه‌ای عمل کنند که شائبه جناح‌گرایی، باندبازی و بی‌توجهی به منافع کلان کشور ایجاد شود.

وی همچنین افزود: پس از موفقیت دولت در حل و فصل موضوع هسته‌ای، امید و نشاط در میان آحاد جامعه و نخبگان بوجود آمد. در این شرایط باید بیش از گذشته شاهد همگرایی قوا با هم باشیم اما به نظر می رسد لایه‌هایی در قوه مقننه، این موضوع را درک نکرده‌اند و در مقطعی که شاهد ثبات اقتصادی و آرامش در بازار هستیم و هنوز یک هیات اقتصادی از ایران نرفته، ‌هیات بعدی آماده ورود به ایران است و بازار بیش از گذشته برای تولید استقبال نشان داده است، ‌ وزیر اقتصاد با اندک بهانه‌ای به مجلس کشانده می‌شود و کارت زرد سوم را می گیرد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه بخشهایی از نمایندگان مجلس از واقعیات جامعه کمتر خبر دارند و از میزان محبوبیت گفتمان اعتدال بی‌اطلاعند، خاطر نشان کرد: تا انتخابات چند ماهی بیش نمانده و نمایندگان برای کسب رای در انتخابات مجلس دهم، نباید کاری کنند که از محبوبیت خود بکاهند. مجلس می تواند درباره همه امور کشور نظارت داشته و نظر بدهد و بر عملکرد قوه مجریه هم نظارت کند اما کارت زرد به وزیری که در حوزه کاری خود موفق بوده نوعی کج‌سلیقگی سیاسی است.

دهقان در پایان گفت: انتظار می رود نمایندگان در ماه های پایانی مجلس نهم به گونه‌ای عمل کنند که بیش از گذشته نام نیکی در عرصه قانونگذاری از خود به جای بگذارند.

نظر شما