شناسهٔ خبر: 105201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

کری: در صورت رد توافق، ایران بار دیگر پای میز مذاکره نخواهد نشست

جان کری// وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد اگر آمریکا به تعهد خود عمل نکند و حس نیت نشان ندهد ایران به پای میز مذاکره باز نخواهد گشت.

به گزارش «نماینده» جان کری در مصاحبه با خوزه دیاز بالارت از تله موندو گفت نمی شود که با کشورهای بزرگی مثل روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس در طی چند سال مذاکره کرد، توافق را اعلام کرد و آنگاه کنگره کشور آمریکا با توافق مخالفت کند و شما هم برگردید به این کشورها بگوئید که اگر شما آن چیزی را که ما به شما می گوئیم انجام ندهید ما شما را تحریم خواهیم کرد!

وی افزود همچنین این تصور وجود دارد که ایران بازخواهد گشت و مذاکره خواهد کرد اما چنین چیزی رخ نخواهد داد. هیچ کس باور ندارد که این اتفاق رخ دهد. وی درباره علت بازنگشتن ایران به پای میز مذاکره گفت: علت این است که رهبری ایران به این باور خواهد رسید که نمی تواند با دولتی مذاکره کند که نمی تواند به وعده اش عمل کند اما «آمریکا»   نتوانست در اجرای توافقنامه  حسن نیت نشان دهید. این آخرین اقدامی خواهد بود که ثابت می کند ما قابل اعتماد نیستیم. در این صورت ما نه تنها روی این مسئله اهرم خود را از دست خواهیم داد بلکه اهرم خود را در سراسر دنیا از دست خواهیم داد. اگر این اتفاق رخ دهد آمریکا واقعا ضربه خواهد خورد.

جان کری افزود: در این صورت وقتی که ایران بگوید شما توافق را انجام ندادید پس ما اکنون به کار خودمان ادامه می دهیم و غنی سازی می کنیم و برنامه خود را دنبال می کنیم، هیچ کس در پاسخ به آنها نخواهد گفت که شما چه می کنید؟   آنها می توانند فورا به همان جای اول بازگردند که باعث شد تا ما مذاکره کنیم.

نظر شما