شناسهٔ خبر: 104983 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هدف آمریکا از«برجام» چیست؟

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور: نیاز آمریکا به مذاکرات بسیار بیشتر از ما بود و هدف آن ها از قطعنامه، برجام و توافق، مهار ایران است.

به گزارش «نماینده» شامگاه سه شنبه حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم سوگواری شهادت امام ششم شیعیان که در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان ملارد و با حضور پرشور مردم و جمعی از مسئولان این منطقه برگزار شد، ضمن تسلیت رییس مذهب شیعه و تشریح حیات سیاسی و اجتماعی ایشان، اظهار داشت: امام صادق (ع) فرهنگ اهل بیت را نجات داد و در نشر و بسط این مکتب بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: مکتب جعفری به ما می آموزدکه عزت و آزادگی خود را همواره حفظ کنیم و در مقابل زورگویی و ذلت با تأسی از فرهنگ عاشورایی، مقاومت و ایستادگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

تقوی گفت: رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان سپاه و ارتش در هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی در ارتقای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد و بر پایه همین رویکرد و قدرت مثال زدنی نیروهای مسلح، دیپلمات های ما با قدرت بر سر میز مذاکره با گروه ۱+۵ صحبت کردند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: نیاز آمریکا به مذاکرات بسیار بیشتر از ما بود و هدف آن ها از قطعنامه، برجام و توافق، مهار ایران است و باید در این موقعیت حساس با توجه بسیار به هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، مسیر عزتمندی و آزادگی مکتب شیعه جعفری را استمرار بخشیم.

وی افزود: ما با دنیا دعوا نداریم و اینکه ما نمی خواهیم با جهان ارتباط داشته باشیم حرف غلطی است اما بر روی عزتمندی، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی پافشاری خواهیم کرد.

تقوی با اشاره به فعالیت های صهیونیسم بین الملل و آل سعود علیه اسلام ناب محمدی گفت: آدم‌کشی های جانیان مزدور استکبار هیچ تناسبی با اسلام و آیین رسول اکرم(ص) ندارد و در حقیقت آمریکا به اسم اسلام و با دلارهای آل سعود، جنایات و اهداف شوم خود را در منطقه خاورمیانه دنبال می کند.  

وی عنوان کرد: برای حقوق حیوانات در کشورهای غربی نعره می کشند اما در برابر پرپر شدن ملت یمن سکوت پیشه می کنند و برای منافع خود دم از حقوق انسانی می زنند اما رفتارهای دوگانه به وفور در گفتار و اعمال مستکبران دیده می شود.

تقوی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران قدرتمند است و باید با ایستادگی در برابر دول غربی، اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی، تقویت زیرساخت های فرهنگی، بهره گیری از ظرفیت های درونی و تحقق منویات مقام معظم رهبری و توجه مضاعف به جوانان، روند توسعه و شکوفایی را همچون گذشته و با همت مضاعف طی کرد.

نظر شما