شناسهٔ خبر: 104941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

«آنکارا» به مقابله با پ ک ک ادامه خواهد داد

اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آنکارا به مبارزه خود با شبه نظامیان پ ک ک تا آنجا ادامه خواهد داد که دیگر هیچ تروریستی باقی نماند.

به گزارش «نماینده» رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنان تلویزیونی تصریح کرد: ما به مقابله با پ ک ک ادامه خواهیم داد تا زمانی که آنها سلاح های خود را روی زمین بگذارند و حتی یک تروریست دیگر در مرزهای ما باقی نماند.

وی در ادامه گفت: طی حملات هوایی ۲ هفته گذشته علیه پ ک ک، خسارات سنگینی به این گروه وارد شده است. ما می دانیم که در نتیجه عملیاتی که در داخل و خارج از مرزهای ما انجام شده، خسارات جدی به گروه پ ک ک وارد شده است.

اردوغان افزود: عملیات موثری نیز علیه گروه تروریستی داعش انجام شده است، گرچه ترکیه تاکنون تمرکز اصلی خود را روی مبارزه علیه پ ک ک قرار داده است.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: ما همچنین عملیات موثری را علیه داعش انجام داده ایم که تهدیدی برای امنیت ما به شمار می رود. برای ما هیچ فرقی بین سازمان های تروریستی وجود ندارد. هدف آنها هر چه می خواهد باشد، برای ما یک سازمان تروریستی یک سازمان تروریستی است.

حملات هوایی ترکیه به مواضع داعش در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مقامات سوری، دولت آنکارا  از تروریست‌های داعش با هدف سرنگونی نظام سوریه حمایت کرده و اقدامات زیادی را برای تسهیل عبور تروریست‌های خارجی از این کشور برای پیوستن به داعش انجام داده است.

نظر شما