شناسهٔ خبر: 104851 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بازگشت احتمالی نکونام به تیم ملی

مدرسه فوتبال نکونام کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان برای بازگشت به این تیم منتظر برگزاری جلسه با کارلوس کی‌روش است.

به گزارش «نماینده»، بحث بازگشت جواد نکونام به تیم ملی به عنوان بازیکن از زمانی مطرح شد که بازیکنان این تیم اعلام کردند او هنوز می‌تواند در میانه میدان رهبر تیم ملی باشد. کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان ابتدای کار واکنشی جدی به این مسئله نشان نداده بود، اما گویا اتفاقاتی جدید در راه است و شاید باید منتظر بازگشت نکونام به ترکیب تیم ملی باشیم.

از همان ابتدا و پس از دیدار مقابل سوئد که نکونام خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی را اعلام کرد، برخی بازیکنان تیم ملی ناراحتی و غافلگیری خود را از این مسئله اعلام کردند، بازیکنانی که معتقد بودند «شماره ۶» همچنان می‌تواند در میانه میدان رهبری بزرگ برای تیم ملی باشد و بازیکنان را سر و سامان بدهد. از همین‌رو چند بازیکن تیم ملی با نکونام صحبت کردند و از او خواستند تا نظرش را تغییر دهد که این بازیکن اعلام کرد قصد ندارد تصمیم جدیدی بگیرد و یکبار برای همیشه خداحافظی کرده است. داستان به اینجا ختم نشد تا اولین بازی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات مقابل ترکمنستان برگزار شود، دیداری که در آن شاگردان کارلوس کی‌روش به کسب تساوی یک - یک رضایت دادند تا مشکلات تیم ملی بیشتر از همیشه نمایان شود.

پس از دیدار مقابل ترکمنستان چند بازیکن با تجربه تیم با نکونام تماس گرفته‌اند و از او درخواست داشتند تا دوباره به تیم ملی بازگردد. تماس‌هایی که برای موفقیت دوباره تیم ملی گرفته شد و بازیکنان از نکونام درخواست داشتند برای موفقیت تیم ملی دوباره پیراهن این تیم را بپوشد. این بازیکن هم با توجه به این تماس‌ها کمی به فکر فرو رفت. کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگویی که با تسنیم در این خصوص داشت و اینکه بازیکنان تیم ملی معتقدند او هنوز می‌تواند به این تیم کمک کند، گفت: «بازیکنان تیم ملی به من لطف دارند که این حرف‌ها را زده‌اند. من در هر شرایطی فقط به موفقیت تیم ملی فکر می‌کنم و برای موفق شدن تیم ملی هر کاری از دستم بر بیاید انجام می‌دهم، حالا چه می‌خواهد در کسوت بازیکن، مربی یا عضو تدارکات باشد. برای تیم ملی هر کاری بتوانم با کمال میل انجام می‌دهم».

نکونام در صحبت‌هایی که با تسنیم داشت و در واکنش به این مسئله که اگر کی‌روش از او بخواهد به تیم ملی برگردد این کار را انجام خواهد داد یا نه، اظهار داشت: «نه کسی از من این درخواست را داشته و نه حرفی در این مورد زده شده، پس بهتر است در این باره صحبتی نکنیم». البته این صحبت‌های «شماره ۶» تیم ملی مربوط به ۲۱ روز پیش است و بعد از آن اتفاقات جدیدی رخ داده است، اتفاقاتی که شاید بازگشت نکونام به تیم ملی را رقم بزند.

برخی مسئولان تیم ملی با نکونام برای بازگشت او صحبت‌هایی را انجام داده‌اند، صحبت‌هایی که باعث شده نظر این بازیکن تا حدودی تغییر کند، اما هنوز منتج به تصمیم‌گیری نهایی نشده است. نکونام منتظر است؛ منتظر بازگشت کارلوس کی‌روش تا در خصوص وضعیتش به صورت مستقیم و رودررو با سرمربی تیم ملی صحبت کند. شاید بازگشت کی‌روش و جلسه احتمالی او با نکونام بار دیگر حضور این بازیکن را در ترکیب تیم ملی رقم بزند و مجدداً بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان را بر بازوی «شماره ۶» ببینیم.

همه این اتفاقات در حالی رقم خورده که نکونام چند روز پیش درباره آخرین وضعیتش در تیم ملی گفت: «با مسئولان صحبت کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم که در آینده نتیجه آن اعلام خواهد شد»، نتیجه‌ای که شاید با یک چراغ روشن از سوی کارلوس کی‌روش بازگشت این بازیکن را به تیم ملی رقم بزند تا سرمربی تیم ملی بار دیگر از تجربه کاپیتان پیشین خود استفاده کند. البته نه برای بازگشت به عقب، بلکه کی‌روش در نظر دارد در کنار جوانگرایی بازیکنانی مانند نکونام به بازیکنان جوان تیم ملی کمک کنند تا آنها زودتر به شرایط آرمانی مدنظرش برسند.

نظر شما