شناسهٔ خبر: 104748 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوری در نطق میان دستور:

کنگره آمریکا در بحث برجام نشان دهد که نماینده ملت آمریکاست و یا صهیونیستها

نوری قزلچه43 نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: امروز کنگره آمریکا در بحث برجام در معرض قضاوت جهانی قرار دارد که نماینده ملت آمریکاست و یا نماینده لابی صهیونیستی که مخالف توافق ایران با ۱+۵ است.

به گزارش «نماینده» غلامرضا نوری قزلجه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۹ مرداد ۹۴) به اشاره به شعار سال مبنی بر دولت،‌ ملت،‌ همدلی و همزبانی گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام و نمایندگان مجلس که باید در ولایتمداری از سایرین سبقت بگیریم چه مقدار توانسته‌ایم در جهت عمل به این شعار استراتژیک سال توفیق پیدا کنیم. آیا در شکل‌گیری این همزبانی که باید در نهایت به همدلی نیز منجر شود سهم و نقش خود را ایفا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که برخی از ما در عمل به این شعار عقب مانده‌ایم که نمونه‌ بارز آن در مذاکرات و نهایتا توافق هسته‌ای است چرا عده‌ای تلاش می‌کنند که این دستاورد مهم نظام را که به دست دولت یازدهم و تیم مذاکره کننده تکمیل شد در حد یک اقدام خلاف منافع کشور تنزل دهند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا برخی از همان روز اول شروع مذاکرات توسط دولت یازدهم بر طبل مخالفت و تشکیک کوبیدند مگر این مذاکرات چیزی به جز ادامه روند ۱۰ سال گذشته بود. مگر این مذاکرات خارج از مصالح نظام انجام می‌شد.

نوری اظهار داشت: این درحالی است که تنها و تنها نفرات تیم مذاکره کننده و دولت پیگیری کننده مذاکرات تغییر یافته تفاوت در جدیت و تخصص و اراده و پشتکار تیم بود و هست. پس چرا باید این همه جوسازی شائبه‌افکنی و هوچی‌گری در روند مذاکرات و نهایتا در توافق به دست آمده و سند برجام را شاهد باشیم.

وی افزود: آیا برشمردن داده‌هایمان در توافق و کتمان و سیاه‌نمایی دستاوردهایمان مدام یأس و نامیدی را بر جامعه القا کنیم کار درستی است آیا در مسیر وحدت و همدلی آحاد جامعه است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این یک مذاکره بود که نتیجه برد-برد آن مورد انتظار طرفین بود و می‌بایست امتیازاتی می‌دادیم و امتیازاتی می‌گرفتیم و این اتفاق هم افتاده در مقام انصاف اگر مقایسه شود آیا آنچه که گرفته شده ارزشمندتر از  آنچه که داده شده نیست.

نوری اظهار داشت: توافق ایران با ۱+۵ علاوه بر آنچه که در محتوای مشهود خود منافعی را برایمان و برای دوستانمان دارد منافع نامشهود و غیرمستقیم زیادی را برای گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا دارد که اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و صداقت آن در عرصه بین‌المللی و کاهش هزینه‌های سیاسی و اقتصادی در عرصه‌های مختلف کشور از آن جمله است.

وی افزود: روند تأیید برجام در کشور حتماً باید بر اساس مصالح نظام صورت گیرد و تعصبات و کشمکش‌های سیاسی و جناحی و حتی بین قوه‌ای نباید ما را از تعقیب و بهره‌مندی حداکثری از آثار و پیامدهای مثبت این برجام باز دارد و اگر سنگ‌اندازی و چالشی هم بنا است باشد بگذاریم از طرف مقابل صورت گیرد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز کنگره آمریکا در بحث برجام در معرض قضاوت جهانی قرار دارد که نماینده ملت آمریکاست و یا نماینده لابی صهیونیستی که مخالف توافق ایران با ۱+۵ است.

نوری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما