شناسهٔ خبر: 104740 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احمدی لاشکی در نطق میان دستور:

نحوه برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستان با عدالت منافات دارد/ کمبود ۶۵ هزار معلم در کشور

قاسم احمدی لاشکی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:نحوه برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی با عدالت منافات دارد که باید بررسی شود.

به گزارش «نماینده» قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (۱۹ مردادماه ۹۴) اظهار داشت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار و روز سرداران بیداری جامعه همچنین حامیان جبهه دانایی را تبریک می‌گویم و انتظار دارم همگان اعم از مجلس و دولت در حمایت از این قشر فهیم تمام تلاش خویش را جهت التزام بخشی و سامان‌دهی امنیت و ثبات شغلی به ویژه رفع مشکلات بیمه‌ای این عزیزان مصروف دارند.

وی با اشاره به تجمع ۴۸ ساعته برخی معلمان در مقابل مجلس افزود: دو روز است به صورت متوالی عده‌ای در بیرون از مجلس فریاد از سر حق خواهی سر داده‌اند و به انتظار نشسته‌اند و چه سخت است شب را به صبح رساندن، هرچند که همکاران همچون قاضی‌پورها و حسینی‌ها دیشب مراجعه کردند و این نشان از همراه بودن نمایندگان با مردم دارد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از سوی وزارت آموزش و پرورش مقرر شد که به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز تعداد ۳هزار و ۷۰۴ نفر از افراد واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون به صورت پیمانی استخدام شوند.

احمدی لاشکی ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش در این خصوص، اشکالاتی به این شرایط پذیرش فرهنگیان وارد کرد و متذکر شد: اعلام کسری شما به صورت رسمی حدود ۷۷۰ هزار ساعت است و این یعنی ۶۵ هزار معلم کم داریم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما زحمت حدود ۵هزار و ۶۳۷ مدرسه زیر ۷ نفر دانش‌آموز همچنین ۷هزار و ۴۷۶ مدرسه ۸ الی ۱۵ نفر دانش‌آموز را متقبل می‌شوید که جای تشکر دارد و از سویی وظیفه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد در کشور خاطرنشان کرد:‌ بیش از این دیگر نباید اتفاقات تلخ بی‌سوادی در کشور رونق پیدا کند.

احمدی‌لاشکی در ادامه این مطب تأکید کرد: باید مدارس با دانش‌آموزان تعداد اندک را نیز سازمان‌دهی و هدایت کرد؛ در قانون و الحاق دو تبصره و ماده ۱۷ مصوب۱۹ مهر ماه ۹۱ وزارت آموزش و پرورش موظف شد حداکثر ظرف مدت دو سال کلیه نیروهای خرید آموزشی و مربیان پیش دبستانی خود را از طریق آزمون در اولویت استخدام قرار دهد.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها باید در یک آزمون با یکدیگر رقابت می‌کردند تأکید کرد: در صورت وجود چنین آزمونی از شانس مطلوب‌تری برای ورود برخوردار بودند اما عملاً روند پیش رو این فرصت را از آنان سلب کرده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: این آزمون به نام عده‌ای و به کام عده‌ای دیگر برگزار خواهد شد.

احمدی‌لاشکی همچنین متذکر شد: در این آزمون استان‌ها به دو رتبه تقسیم شدند که با عدالت منافات دارد. برخی استان‌ها در صدد هستند نیروی بومی جذب کنند و برخی دیگر نیز ظریب ۱.۴ نمره کسب شده را لحاظ می‌کنند.

وی ضمن پیشنهاد در خصوص جذب نیروهای آموزش و پرورش اضافه کرد:‌ اگر قرار است فریاد رسای عزیزان نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی شنیده شود،‌ سقف سنی برای این گروه‌ها ۵ سال اضافه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن درخواست موافقت با طرح حق‌التدریسی که در ساعتی دیگر با کمیسیون‌های مشترک بودجه، اجتماعی، آموزش و تحقیقات مجلس برگزار می‌شود ادامه داد: با رأی مثبت به این طرح می‌توانیم مشکلات معلمان حق‌التدریس را حل کنیم.

این نماینده خطاب به باهنر گفت: نایب‌رئیس بزرگوار! ۴۸ ساعت تمام معلمان در بیرون از مجلس منتظر بودند و این با اصل۷۵ منافات ندارد.

احمدی لاشکی همچنین خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: شاخص‌های توابع اعتبارات ماده ۱۸۰ بعضاً کارشناسی نبوده و با وضعیت موجود منطبق نیست و همین تضمین ظلمی آشکار برای برخی حوزه‌ها است. انتظار دارم قبل از هرگونه اقدام استانی نسبت به اصلاح روند این طرح اقدام شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۵یک مربی 0 0

    درود برآقای احمدی لاشکی که حق مطلب رابه درستی اداکردند ای کاش بقیه نمایندگان مانندایشان مشکلات مربیان پیش دبستانی رادرک می کردند ولی افسوس ...
                                

نظر شما