شناسهٔ خبر: 104718 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

مجلس تنها مرجع تأیید یا رد قرارداد با سایر کشورهاست/ تأکید بر ارائه لایحه توافق ایران با ۱+۵ به مجلس

حسینعلی حاجی‌دلیگانی431 نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی مرجع قبول یا رد هرگونه قرارداد بین ایران و دیگر کشورها را مجلس شورای اسلامی می‌داند بنابراین دولت هرچه زودتر لایحه توافق ایران و ۱+۵ را به مجلس ارائه کند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس( ۱۹ مرداد ۹۴) گفت: ایران اسلامی در حال عبور از یک پیچ تاریخی است که هر لحظه عدم دقت و عدم نگاه همراه با بصریت باعث خروج کشور از محور رشد و تعالی خواهد شد.

وی افزود: اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی تنها مرجع منحصر به فرد قبول یا رد هرگونه عهدنامه قرار داد یا موافقتنامه بین ایران و سایر کشورها را مجلس شورای اسلامی دانسته و می‌داند بنابراین هر چه زودتر دولت لایحه توافقنامه با ۱+۵ را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده کشورمان اعلام می‌دارم ما نمایندگان ملت بر اساس تعهدی که به خداوند شهدا و ملت عزیز سپرده‌ایم و موظفیم ابهامات موجود در متن فراهم شده با ۱+۵ را با دقت رصد کنیم که چرا از برخی خطوط قرمز ملت ایران عبور شده و چرا تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی پیش‌بینی نشده که یکباره لغو شود. و اینکه چرا محدودیت‌های علمی و پژوهشی به ایران تحمیل شده.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا یکبار دیگر یادآور می‌شویم که ما تربیت یافتگان مکتب شهادت و فرزندان عاشوراییم و تا پای جان در دفاع از منافع اقتصادی، علمی، دفاعی و آرمان‌های ارزشمند ملت بزرگ ایران تحت زعامت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای ایستاده‌ایم و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما