شناسهٔ خبر: 104693 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جشنواره فیلم کودک‌ و نوجوان چرا تفکیک شد؟

کودک43 مدیر خانه هنر‌های تصویری حوزه هنری اصفهان گفت: امیدوارم که جداسازی در جشنواره فیلم کودک‌و نوجوان با مطالعه و کار کارشناسی انجام شده‌ باشد و دوستان طبعات احتمالی این جداسازی را نیز بپذیرند.

به گزارش «نماینده»، فرزان معظم با بیان اینکه جشنواره با هدف شناخت کودکان با فیلم و فیلم‌سازی برگزار می‌شود، افزود: در چهار دوره قبلی یکی از اهداف جشنواره این بود که کودکان و نوجوانان وارد عرصه فیلم‌سازی شده و کودکان برای کودکان فیلم بسازند.

وی اظهار کرد: من علت تفکیک جشنواره فیلم کودک‌ و نوجوان به دو بخش را نمی‌دانم، اما امیدوارم که این جداسازی با مطالعه و کار کارشناسی انجام شده‌ باشد و دوستان طبعات احتمالی این جداسازی را نیز بپذیرند.

مدیر خانه هنر‌های تصویری حوزه هنری اصفهان ادامه داد: این اتفاق موجب می‌شود که انرژی‌ها برای انجام این کار دو بخش شده و ابهام زیادی در برگزاری به وجود آید. آن زمان ما نمی‌دانیم که در جشنواره کودک یا نوجوان چه اتفاقی قرار است روی دهد.

وی گفت: آن چیزی که یک جشنواره را به ویژه در جشنواره‌های موضوعی مانند جشنواره فیلم کودک ونوجوان پایدار نگه‌ می‌دارد، تولید آثار است. آثاری خوب که هنرمندان نباید عنصر لذت را در فیلم‌های خود فراموش کنند، لذتی که همراه با آموزش باشد؛ این اتفاق موجب برگزاری جشنواره پر باری می‌شود که این صورت مخاطب خودش را خواهد داشت.

مدیر کمیته داوران کودک و نوجوان از دوره بیست‌و پنجم تا بیست‌ هشتم جشنواره فیلم کودک‌و نوجوان با اشاره به داوران کودک ونوجوان آموزش دیده در چهار دوره قبلی جشنواره فیلم کودکان و نوجوان و کتاب پروانه‌های فیروزای در مورد فرآیند انتخاب تا داوری کودکان در جشنواره گفت: به نظر من ما رسالت خود را در پرورش کودکان و نوجوانان انجام دادیم و موفق شدیم با آموزش و فرآیند انتخاب صحیح استعداد بسیار خوبی کشف کنیم.

معظم افزود: روند رشد ایجاد شده در دوره‌های قبل سبب این اتفاق بود و این استعدادها نوید فیلمسازان خوبی را می‌دهد که در آینده شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: تقدیر سازمان یونیسف از داوران کودک و نوجوان جشنواره‌های قبل نشانگر این است که کودکان کار خود را دقیق انجام می‌دهند. پس ما باید زمینه ساز پیشرفت بیشتر این کودکان باشیم.

مدیر خانه هنر‌های تصویری حوزه هنری اصفهان با اشاره به کارگاه‌های آموزشی المپیاد فیلم‌سازی جوانان که در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این المپیاد که بخشی از آثار تولیدی آن در جشنواره نیز حضور خواهد داشت گام بسیار خوبی در جهت پرورش‌و بروز کودکان و جوانان است. ما باید بدانیم که جشنواره‌ها هدف نیستند بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به آن محسوب می‌شوند.

نظر شما