شناسهٔ خبر: 104672 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

افزایش نرخ بیکاری در ۱۵ استان کشور/ وام‌های خوداشتغالی کارساز نیست

فرح الله عارفی43 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، رفع معضل بیکاری را در گرو استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی دانست و گفت: تنها راه نجات اقتصاد و رفع معضل بیکاری در کشور، تقویت بخش خصوصی است.

به گزارش «نماینده» فرج‌الله عارفی با انتقاد از بحران بیکاری در کشور، گفت: آمارها نشان می دهد بحران بیکاری در کشور همچنان ادامه داشته و نرخ بیکاری در ۱۵ استان نیز افزایش یافته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت تاکنون برنامه‌ای برای بهبود اشتغال در کشور نداشته، تصریح کرد: متاسفانه دولت نه تنها برنامه ای برای رفع معضل بیکاری نداشته بلکه تاکنون راهکاری نیز در این خصوص ارائه نداده است.

وی ادامه داد: اگر برای تحصیلکرده های بیکار در کشور فرصت های شغلی فراهم نشود ممکن است برخی از آنها به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی دچار یاس و ناامیدی و به انواع آسیب های اجتماعی دچار شوند که این زنگ خطری جدی برای کیان خانواده است لذا از دولت تقاضا داریم این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

عارفی با اشاره به مبلغ اختصاص داده شده به اشتغال فارغ التحصیلان در بودجه ۹۴، تصریح کرد: با توجه به اینکه مهمترین خواسته و مطالبه امروز مردم مربوط به بحث اشتغال است لذا امیدواریم دولت با استفاده از این مبلغ و با تلاش همه سازمان‌ها زمینه بهبود اشتغال جوانان در کشور را فراهم کند.

نظر شما