شناسهٔ خبر: 104614 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سیدمهدی هاشمی در گفتگو با «نماینده»:

اگر پاسخ های آخوندی مانند طیب نیا قانع کننده نباشد مجلس رأی اعتماد نمی دهد/ وزیر از طولانی شدن روند استیضاح برای ارائه برنامه به نمایندگان استفاده کند

سیدمهدی هاشمی// رئیس کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد که استیضاح آخوندی هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران در پاسخ به سوال خبرنگار «نماینده» درباره پیش بینی اش از نتیجه جلسه استیضاح وزیر راه اظهار اشت: این را صحن مجلس تشخیص خواهد داد، اما اگر مانند سؤال اخیر از آقای طیب نیا پاسخ ها روشن و قانع کننده نباشد، مجلس اعتماد مجدد نخواهد کرد.

نماینده تهران افزود: برای مثال وزیر راه باید در خصوص مسکن مهر تاریخ دقیقی را برای اتمام پروژه ها مشخص کند. دادن وعده برای سال ۹۵ که پس از آن هم چندین تبصره به آن بزنند نمایندگان را قانع نخواهد کرد؛ چرا که تأخیر در بهره برداری مسکن مهر به دلیل تحمیل هزینه های بسیار، هم به ضرر مردم و هم دولت است.

وی با اشاره به موضوعات ایمنی حمل نقل هوایی و جاده ای گفت: اینها موضوعاتی است که باید برنامه و پاسخ روشنی به نمایندگان ارائه شود، در غیر این صورت طبیعی است که نمایندگان اقناع نشوند.

هاشمی تصریح کرد: عقیده دارم که آقای آخوندی می تواند این موضوعات را حل کند. با توجه به طولانی شدن روند بررسی این استیضاح نیز پیشنهاد می شود از این فرصت استفاده کند و برنامه مشخصی را ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران گفت: در بسیاری از موضوعات مانند نظام مهندسی ویا صنعت هوایی مردم ناراضی هستند، اگر قرار باشد به همین شکل استخوان لای زخم گذاشته شود اقناع نمایندگان صورت نخواهد گرفت.

نظر شما