شناسهٔ خبر: 104528 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمانی در نطق میان دستور

قانون اساسی بر الزام ورود مجلس به متن توافق حکم می‌کند/ عده‌ای درصدد لغو ورود مجلس به جزییات توافق هستند

محمدسلیمانی43 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قانون اساسی بر الزام ورود مجلس به متن توافق حکم می‌کند. اما عده‌ای در صدد لغو آن هستند باید به این افراد گفت که شما چه کاره‌اید که برای مجلس تعیین تکلیف می‌کنید؟

به گزارش «نماینده» محمد سلیمانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: توافق هسته‌ای حساس‌ترین موضوع تاریخ به برکت خون شهدای و هدایت افتخار آمیز رهبر انقلاب و پایداری ملت فداکار شیاطین کاخ سفید صراحتا اذعان داشتند که دانش ایران قابل بمباران نیست و با تحریم نیز از بین نمی‌رود.

وی افزود: قانون اساسی بر الزام ورود مجلس به متن توافق حکم می‌کند. اما عده‌ای در صدد لغو آن هستند باید به این افراد گفت که شما چه کاره‌اید که برای مجلس تعیین تکلیف می‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با ورود به متن و اظهارنظر مستدل و مسئولیت آور مبتنی بر متن موافق و مخالف جمهور ایران اسلامی خواهد دانست چه چیزی قرار است امضا شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا عده‌ای خصوصا دولت و بالاخص فردی از تیم مذاکره کننده از ورود مجلس به متن توافق واهمه دارند و می‌ترسند مگر در این متن چه چیزی است که نباید باز شود. آیا اگر مجلس و نمایندگان با جوانب مثبت و منفی آن آشنا شوند و با چشم باز به آن رای دهند چه کسانی ضرر می‌کنند.

وی افزود: باید بررسی برجام را کارشناسانه از متن شروع کرد و حاشیه‌ها و سخنرانی‌ها و سرودها را دور ریخت. نمی‌توان با سیاه بازی موارد سیاه توافق را سفید کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با سخنرانی و مصاحبه‌های متناقض چند پهلو کار کارشناسی انجام نمی‌شود. مگر با ادعای پوچ عدم کارایی فوردو و اراک و نطنز و آدرس غلط دادن می‌توان نگران نبود. با ساده سازی و سیاه بازی و ادعای نذر روغن ریخته نمی‌توان پیشرفت‌ها و افتخارات را کم مایه و کشور را در آینده گرفتار کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: محروم کردن مجلس از این حق قانونی توسط دولت و یا هیات رئیسه مجلس و یا روسای فراکسیون‌ها مردود است گیریم عده‌ای موفق شوند مجلس را محروم کنند. رسوایی در تاریخ را چه می‌کنند. نقاط سیاه موجود در توافق اگر برطرف نشود. دل هر ایرانی را در حال و آینده به درد می‌آورد.

وی افزود: الان فصل کارشناسی است دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسانه به مجلس تعهد دهند که متن کارآمد و بدون نقص است. باید وزارت دفاع نظر کارشناسی بدهد که توافق و قطعنامه چه بر سر ایران می‌آورد. ضریب امنیتی ایران تا چه مقدار تضعیف و سایه تهدید چه مقدار بر سر ایران گسترده شده و چه روزنه‌های امنیتی برای ورود دشمن ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میزان برداشت اطلاعات دشمن و عمق اطلاعات عملیاتی او در زمان و مکان به بهانه محدودیت‌های تجاری تا کجاست. ادعای پذیرش مسئولیت قانونی و شرعی آن‌هایی که بچه‌هایشان مقیم در غرب هستند به درد عمه قزی می‌خورد. نباید زمینه‌ای فراهم شود تا هر وزارتخانه توپ را به زمین تیم مذاکره کننده بیاندازد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: متن حاضر می‌گوید تعهدات ایران بسیار سنگین، ‌طولانی مدت، عمیق و فرا هسته‌ای است. بدیهی است که پیروی از رهبری و اطاعت امر او عامل وحدت و برقراری عزت و رسیدن به مقصد است و منافاتی با کار کارشناسی مجلس ندارد. زیرا مجلس مثل ملت گوش به فرمان رهبر و سرباز رهبری است.

وی افزود: متاسفانه دولت در دو سال گذشته همه امور را به نتیجه مذاکرات گره زد و مسئولین مربوطه و وزرا عمدتا به گفته خودشان و نتیجه عملکردشان پای را روی پا انداختند و چشم به درون بستند و نهایتا چه شد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقدینگی کشور طی دو سال گذشته با افزایش بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از مرز ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت. یعنی تقریبا دو برابر شد و هیچ گاه این نقدینگی به سمت تولید داخل هدایت نشد و عزمی هم برای آن وجود نداشت.

سلیمانی اضافه کرد: به یمن افزایش ۱۰ برابر نرخ سود و نرخ ریالی ارز از دلار هزار و ۲۰۰ به دو هزار و ۸۵۰ تومان هزینه جاری دولت در سال ۹۴ نسبت به سال ۸۹ تقریبا دو برابر شد. این یعنی دولت کشور را گران اداره می‌کند. یعنی دولت پر می‌خورد و کم کار می‌کند.

وی افزود: سالخوردگان در دولت مجبور به ارائه آمارهای متناقض و مخدوش شده‌اند و مردم هم این آمارها را حفظ و لمس و درک نمی‌کنند و گرانی‌ها ادامه دارد و رکود در حوزه اقتصاد، صنعت و نفت همچنان حاکم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بانک‌ها هم مسیر ایجاد اشتغال و تولید را با عدم پرداخت وام به تولید ملی سد کردند و ما شاهد مشکلات بیکاری و اشتغال هم هستیم و دولت همه را به وعده پساتوافق دعوت کرده و می‌کند و اقتصاد مقاومتی بی مفهوم و لوث شده و دولت با واردات بی رویه آن‌ را لگدمال کرده و می‌کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: دولت افتخار می‌کند که ذخایر نفت و گاز ایران در دنیا رتبه اول را دارد ولی درب نفت و گاز را بر روی جوانان و دانشمندان باز نمی‌کند. ژنرال همیشه وزیر فقط بلد است خام فروشی کند. کلید اشتغال جوانان در حوزه نفت و گاز است ولی افسوس که وزیر اعتقادی به فکر و همت و دانش ایرانی ندارد.

وی در پایان گفت: منابع انسانی ایران در دنیا بی نظیر است و ظرفیت نهفته در آن فوق‌العاده است ولی افسوس که هم و غم دولت بازکردن پای چشم‌ آبی‌ها و چشم بادامی‌ها به کشور و ایجاد اشتغال در کشور آن‌هاست که بسیار غم انگیز است.

نظر شما