شناسهٔ خبر: 104486 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کمیسیون ویژه" برجام" در صورت داشتن اعضای متخصص راهگشا خواهد بود

کوثری/2 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:اگر کمیسیون ویژه برجام از اعضایی تشکیل شود که با موضوعات با برجام هم خوانی داشته باشند می تواند در بررسی برجام بسیار تاثیرگذار باشند.

به گزارش «نماینده» اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت:اگر کمیسیون ویژه برجام  از اعضایی تشکیل شود که با موضوعات برجام هم‌خوانی داشته باشد و در موضوعاتی همچون مسائل هسته‌ای، بعد تحریم‌ها، بعد‌ دفاعی، سیاست خارجی و نفت متخصص باشند، تشکیل این کمیسیون قابل قبول است. اما اگر اعضا این چنین نباشد، خود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که در حال بررسی جمع بندی مذاکرات است، صلاحیت بیشتری در بررسی برجام خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در کمیسیون ویژه افراد خاص، غیرمرتبط با موضوع هسته‌ای و به شکل فراکسیونی انتخاب شوند، نمی‌تواند بررسی برجام را به خوبی انجام دهند. لذا ایجاد یک کمیسیون ویژه به همراه اعضای متخصص می‌تواند روند بررسی را بهتر کند. اگر کمیسیون ویژه برجام  از اعضایی تشکیل شود که با موضوعات با برجام هم خوانی داشته باشند می تواند در بررسی برجام بسیار راهگشا باشند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: نامه نمایندگان درخصوص رد تشکیل کمیسیون ویژه نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون شود، لذا امروز یا فردا اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام انتخاب خواهند شد.

نظر شما