شناسهٔ خبر: 104477 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیگیری پرونده بورسیه‌ها از وزارت علوم همچنان روی میز کمیسیون اصل ۹۰

پورمختار/1 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه در هفته گذشته جلسه‌ای درباره بورسیه‌ها برگزار نشده گفت: کمیسیون اصل ۹۰ پرونده بورسیه‌ها را همچنان پیگیری‌ می‌کند.

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره نتیجه برگزاری جلسات بورسیه‌های باقی مانده و جمع‌بندی تصمیمات اخذ شده در این پرونده، اظهار داشت: جلسات این کمیته دو بار برگزار شد و در هفته گذشته جلسه دیگری برگزار نشد.

وی با تاکید بر ادامه برگزاری این جلسات افزود: یا باید تصمیماتی که در این جلسات گرفته شد درباره بورسیه‌های باقی مانده که حدود ۱۶۰ نفر بودند اجرا شود و یا باید در جلسه‌ای دیگر درباره این بورسیه‌ها تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اعلام جمع‌بندی بورسیه‌ها از سوی وزارت‌ علوم، گفت: موارد تصمیم‌گیری شده در این جلسات را اعلام کردیم، وضعیت بورسیه‌های مربی و جایابی دانشجویان مشخص شد و اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

پورمختار تاکید کرد: بنده پیگیر این پرونده هستم، زیرا نمی‌شود آن را بلاتکلیف و ناقص گذاشت و باید تکلیف همه این دانشجویان را مشخص کرد.

وی درباره فراهم شدن شرایط شکایت دانشجویان بورسیه در قوه قضائیه، اظهار داشت: بنده در جریان این مسئله نیستم، اما دانشجویان به لحاظ قانونی حق شکایت دارند و قوه قضائیه هم طبق قانون اساسی مرجع تظلم‌خواهی است و آنها نیز می‌توانند به این مرجع شکایت کنند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ بحث بورسیه‌ها را از وزارت علوم همچنان پیگیری می‌کند.

نظر شما